گرایی، المپین سوم کشتی فرنگی

محمدعلی گرایی نماینده وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی قزاقستان، با برتری مقابل حریفی از مولداوی در گروه بازنده‌ها، ضمن صعود به دیدار رده‌بندی، سومین و آخرین سهمیه المپیک را برای کشتی فرنگی ایران در این مسابقات به دست آورد. علیرضا نجاتی در 60 و امیر قاسمی‌منجزی در 130 کیلوگرم، دو نماینده دیگر ایران در روز پایانی بودند که بعدازظهر دیروز برای کسب مدال برنز به مصاف رقبای‌شان رفتند. نجاتی و قاسمی منجزی با صعود به دیدار رده‌بندی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. به این ترتیب کشتی فرنگی برای سهمیه المپیک سه وزن دیگر باید راهی مسابقات گزینشی المپیک شود.

    

یک قدم تا تاریخ‌سازی

رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان در حالی به میزبانی روسیه در حال برگزاری است که تیم ملی بوکس ایران با 6 ملی‌پوش راهی این دوره از مسابقات شد که متاسفانه پنج نفر از ملی‌پوشان کشورمان شانس رسیدن به مدال جهانی را از دست دادند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. اما سیدشاهین موسوی بوکسور فنی، خوش انگیزه و توانمندکشورمان با راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی در یک قدمی کسب مدال جهانی و تاریخ‌سازی برای بوکس ایران است. موسوی امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «مارسال» فیلیپینی خواهد رفت. بوکسوری که عناوین زیادی در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرده است. طلا و نقره قهرمانی آسیا، برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا و مدال طلای جوانان جهان در قزاقستان از جمله مدال‌های «مارسیال» است.

    

لژیونرهای هندبال باز هم نمی‌آیند

مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ هندبال در منطقه آسیا از ۲۶ مهر در قطر برگزار می‌شود و تیم ملی هندبال مردان در حالی در این رقابت‌ها شرکت می‌کند که لژیونرهای خود را در اختیار ندارد. مهدی اخوان، مدیرفنی تیم ملی پیش از این اعلام کرده بود که لژیونرها در اردوی آخر و یک هفته قبل از مسابقات انتخابی المپیک به تیم ملی اضافه می‌شوند، اما اکنون مشخص شده که باشگاه‌های این بازیکنان به آنها اجازه حضور در ترکیب تیم ایران را نمی‌دهند.  مطابق قوانین فدراسیون جهانی تیم‌های باشگاهی باید به لژیونرهای خود اجازه حضور در ترکیب تیم ملی کشورشان در مسابقات رسمی را بدهند اما لژیونرهای ایران چنین شرایطی را ندارند. سوال اینجاست در شرایطی که تیم‌های باشگاهی در حال نقض قوانین هستند فدراسیون ایران برای به خدمت گرفتن لژیونرها چه اقدامی انجام داده و با وجود مشخص بودن روند قانونی، چرا در این زمینه با چالش مواجه شده است؟

    

وزنه‌برداری روی تخته جهانی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از امروز در تایلند آغاز می‌شود. لیست نهایی وزنه برداران شرکت کننده در این مسابقات اعلام شد. در بخش زنان، از میان چهار نماینده ایران الهام حسینی در گروه A وزنه می‌زند. در بخش مردان هر ۱۰ نماینده ایران در گروه A حضور دارند اما هیچ‌کدام نتوانستند صدر نشین گروه خود باشند. در نخستین روز این رقابت‌ها، امروز در گروه A دسته 55 کیلوگرم حافظ قشقایی روی تخته خواهد رفت. هشت وزنه‌برداردر این گروه حضور دارند. رکورد ورودی حافظ قشقایی ۲۶۵ کیلوگرم است. اوم یون چول از کره شمالی با ۲۸۰ کیلوگرم صدرنشین است. فردا نیز در گروه D دسته ۵۵ کیلوگرم پوپک بسامی به مصاف رقبایش می‌رود.

    

واکنش خادم به عدم استعفای داورزنی

امیررضا خادم معاون سابق وزارت ورزش و جوانان که برای حضور در انتخابات کشتی اول از سمتش استعفا و بعد برای انتخابات ثبت‌نام کرد، درباره اینکه چرا این اتفاق برای محمدرضا داورزنی رخ نداد، گفت:«شاید داورزنی ترجیح می‌دهد هجمه‌ها و فشارهای مرتبط با عدم استعفایش را تحمل کند، اما تحت تاثیر بازی و رفتاری همانند آنچه با من شد واقع نشود! چون متاسفانه در مجموعه مدیریتی ورزش تقریبا همه متوجه شده‌اند که نباید خیلی به ابراز علاقه و ادعای جوانمردی برخی‌ها دل خوش کنند و بنابراین به دقت مراقب عکس‌العمل‌های آنها و پرهیز از اغفال شدن نسبت به قول‌ و قرارهای‌شان هستند.» وی در ادامه افزود:«در شرایطی که کمتر کسی نسبت به موفق بودن داورزنی در اداره والیبال شک دارد، چرا عده‌ای سعی دارند به هر بهانه‌ای ذهن عموم جامعه را نسبت به یک مدیر موفق مشوش کنند؟!»