بازگشت عابدینی به تاریخ‌سازی

مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ایران در اسلحه سابر توانست با شکست هارتونگ قهرمان آلمانی با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان کسب کند. عابدینی با درخشش در این مسابقات همانند المپیک ریو توانست با اقتدار حریفان خود را شکست دهد و به جمع چهار شمشیرباز برتر مسابقات قهرمانی جهان برسد و نام خود را به عنوان اولین مدال‌آور تاریخ شمشیربازی ایران در مسابقات قهرمانی جهان ثبت کند. عابدینی پیش از این در جدول ۶۴ نفر برتر ورزشکاران ژاپن، تونس و روسیه را شکست داده بود و پیش از این نیز در جدول مقدماتی با پنج برد مستقیم به جدول ۶۴ نفر برتر راه یافته بود. او در مرحله نیمه نهایی برای صعود به فینال مقابل زاتمازی، نماینده میزبان قرار گرفت که در نهایت 15 بر 8 شکست خورد تا در نهایت به مدال برنز برسد. عابدینی با چهارمی در المپیک ریو رنگ دیگری به شمشیربازی داد ولی پس از آن دچار افت و خیز زیادی شد. ولی حالا او با این مدال دوباره به مسیر تاریخ‌سازی برگشته است.

    

دبیر دو،سه سال زمان می‌خواهد

علیرضا دبیر رییس جدید فدراسیون کشتی که با راحت شدن خیالش از ریاست فدراسیون، راهی کربلا شده است، در خصوص اینکه چرا بنی‌تمیم از بدنه کشتی انتخاب نشد، گفت:«من نمی‌خواهم در مورد ریز مسائل صحبت کنم ولی انتخاب‌ها بر اساس معیارهای دوستان بوده است. اینکه چرا به نصیرزاده رای دادند و به بنی‌تمیم رای ندادند شاخصه‌هایی در ذهن رای‌دهندگان است. من کسی هستم که هم کار سیاسی کرده‌ام هم کار ورزشی. دو،سه هیات واقعا بی‌معرفتی کرده‌اند. وقتی با کسی هستید باید تا انتهای آن بایستید. شما چهار،پنج ماه با کسی هستید ولی به یکباره مسیرتان را عوض می‌کنید؟ این کار واقعا بی‌معرفتی است. اینکه بگویید استاندار و... گفتند اصلا کار خوبی نیست. فکر می‌کنم جنس رای‌های من و  آقای بنی‌تمیم جنس دوست داشتن کشتی بود.» او تاکید کرد:«این را بگویم که من در هر چیزی سرم کلاه برود در کشتی سرم کلاه نمی‌رود. تیمی که نهم یا یازدهم دنیا شده است به یکباره نمی‌شود به آنها گفت بروید و دوم شوید. من نه با کسی جلسه‌ای داشتم و نه حرفی زدم ولی مطمئنا دوستان از من کارشناس‌تر هستند. من هر تلاشی بتوانم انجام می‌دهم این تیم‌ها را جمع کنم. واقعا کشتی دو،سه سال زمان می‌خواهد تا جمع شود. از رسول و امیر خادم، از علی حیدری و .... خواهش می‌کنم هر کسی می‌تواند کمک کند من با کمال میل می‌پذیرم. رسول خادم و عباس جدیدی داشته‌های ما هستند و جای آنها در فدراسیون است. حداقل حضور اینها می‌تواند برای ما روحیه باشد. از نظر من حضور این عزیزان بلامانع است مگر اینکه خودشان دوست نداشته باشند که البته رفاقت ما باقی می‌ماند.»

    

محرومیت قهرمان جهان از آسیا

مراسم قرعه‌کشی شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در حالی برگزار شد که امیر مهدی‌زاده نماینده وزن منهای ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کاراته کشورمان نامش از لیست مسابقات قهرمانی آسیا خارج شد. 

گویا به دلیل اینکه مهدی‌زاده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به دلیل نحوه قضاوت داوری‌ها که در آن رقابت‌ها انجام شده بود مدال خود را روی سکوی قهرمانی از دور گردن خود خارج کرده بود، به همین دلیل در همان مقطع اتحادیه آسیا یک سال برای وی محرومیت درنظر گرفته بود، اما پس از پایان بازی‌های آسیایی، مسئولان وقت فدراسیون رایزنی‌های لازم را انجام دادند تا این محرومیت بخشیده شود. به همین دلیل امیر مهدی‌زاده پس از بازی‌های آسیایی در چندین رویداد مهم که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می‌شد شرکت کرده بود، اما متاسفانه در این دوره از مسابقات که در چارچوب قهرمانی آسیا برگزار می‌شود، اتحادیه آسیا براساس همان حکم، نام مهدی‌زاده را از جدول مسابقات خارج کرده است.