کشتی منتظر مجمع در روز مقرر

چندی پیش وزارت ورزش با توجه به افزایش حجم انتقادات اهالی کشتی مبنی بر برگزاری انتخابات مجمع و خروج از بحران و بلاتکلیفی کشتی، اعلام کرد مجمع انتخابات کشتی در روز ۲۶ تیرماه برگزار خواهد شد. اتفاقی که هر چند با تاخیری طولانی در تقویم اجرایی وزارت ورزش قرار گرفت، اما به هر حال کورسوی امیدی بود برای دلسوزان کشتی تا کمی از دغدغه و نگرانی آنها در آستانه رقابت‌های جهانی و المپیک کاهش یابد. پس از جنگ اینستاگرامی نامزدها که چهره زشتی به کشتی داد، حالا در محافل کشتی این شایعه پیچیده که گویا برخی از اعضای مجمع در نظر دارند با تحریم انتخابات، کار را معلق نگه دارند تا شاید کاندیدای مورد نظرشان تایید صلاحیت شود! اتفاقی که روز گذشته بهروز نعمتی به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی به آن اشاره کرد و آب پاکی را روی دست این شایعه‌سازان ریخت و گفت: «انتخابات فدراسیون کشتی به هر شکل ممکن در روز مورد نظر یعنی ۲۶ تیرماه برگزار خواهد شد.»  نعمتی همچنین به این موضوع هم اشاره کرده حتی اگر در تاریخ مقرر انتخابات برگزار نشود، فردایش از فدراسیون می‌رود. در همین راستا علیرضا رضایی سرمربی تیم کشتی آزاد امید که تا چندی پیش به عنوان نایب رییس فدراسیون هم دستی بر آتش مدیریت داشت، تاکید کرد، هر یک روز تعویق در انتخابات، یعنی ضرر و خسارت جبران ناپذیر به بدنه کشتی ایران. برخی از روسای هیات کشتی استان‌های مختلف به عنوان صاحبان رای مجمع انتخابات با تاکید بر برگزاری انتخابات در همان روز اعلام شده تاکید کردند هیچ تغییری در برنامه برگزاری مجمع صورت نگرفته و انتخابات در روز ۲۶ تیرماه با حضور وزیر ورزش برگزار خواهد شد. حال باید دید تمام این تنش‌ها و شایعه‌ها در ۲۶ تیر به پایان می‌رسد یا خیر. 

    

هم‌تیمی آمریکایی نعمتی

در فاصله یک سال مانده به المپیک، برگزاری رقابت‌های آزمایشی این بازی‌ها در رشته تیروکمان در دستور کار قرار گرفته است. در همین راستا زهرا نعمتی کماندار معلول ایران که تجربه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو را نیز دارد به توکیو اعزام شده تا در مسابقات آزمایشی المپیک شرکت داشته باشد. این کماندار در بخش انفرادی با کسب جایگاه بیست و چهارم به کار خود در مرحله مقدماتی پایان داد و امروز هم رقابت حذفی خود در این مرحله را برگزار می‌کند. در بخش میکس تیم نیز زهرا نعمتی با کمانداری معلول از آمریکا به مصاف حریف رفت. ترکیب نعمتی و هم‌تیمی آمریکایی‌اش با نام تیم بین‌المللی در مرحله نخست بخش میکس مقابل کره جنوبی با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد.

    

بوداپست میزبان جودو   در  2022

مسابقات جهانی جودو در سال 2022 در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود. ماریوس ویزر، رییس فدراسیون بین‌المللی جودو با ابراز خرسندی از میزبانی مسابقات جهانی 2022 در مجارستان و تقدیر از پتانسیل این کشور در برگزاری رویدادهای بین‌المللی جودو، عنوان داشت: «مجارستان به عنوان یکی از قدرت‌های جودو در جهان همواره میزبان رویدادهای بزرگ بین‌المللی بوده است، گرندپریکس‌های فراوان در این کشور برگزار شده است و ما خوشحالیم تا حضور شما را خوشامد بگوییم.»

    

لژیونرهای هندبال باز هم نیامدند

سومین مرحله از اردوی تیم ملی هندبال برای آماده‌سازی ملی‌پوشان برای مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور تنها چهار لژیونر آغاز شد. در این مرحله از اردو از بین لژیونرها تنها سجاد و ا...کرم استکی، محسن باباصفری و شاهو نصرتی حضور دارند و پنج بازیکن لژیونر غایب هستند. اخوان علت غیبت این لژیونرها را حضور در اردوهای باشگاهی اعلام کرد. چند سالی است که هندبال ایران به دلیل تعدد لژیونر با مشکل غیبت بازیکنان در اردو مواجه است. برای این دوره از مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز که از ۲۵ مهرماه تا پنج آبان به میزبانی دوحه قطر با حضور هشت تیم انجام می‌شود تنها یک هفته زمان وجود دارد که تیم ملی با یک ترکیب کامل در اردو حاضر و میان بازیکنان داخلی و لژیونر هماهنگی ایجاد شود.