داورزنی مرادی را رئیس می‌داند

رییس شدن علی مرادی با کسب 22 رای در انتخابات وزنه‌برداری صدای اعتراض خیلی‌ها را درآورد. تا جایی که حتی پای نامه برای ابطای انتخابات و برگزاری مجدد آن هم به میان کشیده شد. معتضرضان بر این باور هستند که با توجه به ترکیب مجمع و تعداد 43 رای دهنده، رییس فدراسیون باید نصف به علاوه یک رای (23) رای کسب می‌کرده، در حالی که علی مرادی 22 رای کسب کرده و از همین رو انتخابات و پیروزی مرادی وجاهت قانونی ندارد. اما به دنبال این اعتراض محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان که در روز مجمع مرادی را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کرد، باز هم روی حرفش تاکید کرد و مرادی را رییس چهار سال آینده فدراسیون وزنه‌برداری دانست. او همچنین اعلام کرد حکم مرادی به زودی صادر خواهد شد. مرادی آخرین دوره ریاستش را پیش رو دارد.

    

سهراب منتظر ویزای آلمان

پس از آسیب‌دیدگی که چهارشنبه‌شب برای سهراب مرادی پیش آمد و شانه این وزنه بردار دچار دررفتگی شد، بحث اعزام مجدد او به آلمان مطرح شد تا بتواند درمان خود را در این کشور دنبال کند. در این راستا پزشکان جلسه‌ای تشکیل دادند و به این نتیجه رسیدند که مرادی بهتر است عازم آلمان شود. هزینه‌های اعزام این وزنه‌بردار هم هماهنگ بین فدراسیون پزشکی ورزشی و کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود. مرادی پیش از این نیز در پایان سال گذشته با حمایت کمیته ملی المپیک عازم آلمان شده بود تا مصدومیت کمر خود را درمان کند که البته این مشکل او رفع شد. دکتر نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت:«پیگیر اخذ ویزا برای سهراب مرادی هستیم و به محض آماده شدن ویزا، این وزنه‌بردار به آلمان اعزام می‌شود. البته پیش از این هم قرار بود برای ویزیت مجدد کمرش به آلمان برود. آسیب‌دیدگی او صددرصد نیست و با توانبخشی برمی‌گردد. با این حال باید تصمیم نهایی را پزشکان متخصص خودش بگیرند.»

    

ویدیوی پیشرفت سابر

سایت فدراسیون جهانی شمشیربازی در ویدیویی دو و نیم دقیقه‌ای به پیشرفت چشمگیر شمشیربازان ایرانی اسلحه سابر در سال‌های اخیر پرداخته است. این ویدیو با تصاویری از مجتبی عابدینی و علی پاکدامن نمایندگان ایرانی حاضر در المپیک ۲۰۱۶ ریو آغاز می‌شود و در آن با پخش صحبت‌های علی پاکدامن به مرور افتخارآفرینی تاریخی مجتبی عابدینی با کسب رتبه چهارم در این دوره از بازی‌های المپیک و روند رو به رشد شمشیربازی ایران در سال‌های اخیر اشاره می‌شود. پاکدامن در صحبت‌هایش از خاطره هیجان و شادی مردم از افتخارآفرینی‌ها و درخشش عابدینی در المپیک ریو گفت و میدان المپیک را بزرگ‌ترین و شادی‌آورترین آوردگاه ورزشی دانست. در بخش دیگری از این ویدیو به پیشرفت چشمگیر تیم ملی سابر ایران اشاره شده است که در سال ۲۰۱۲ در رده ۲۳ جهان بود و هم‌اکنون و در سال ۲۰۱۹ در جایگاه چهارم جهان قرار دارد.

    

سفر تا لحظه آخر

مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی که هیچ‌وقت دست رد به سینه سفر نمی‌زند، در ادامه سفرهای خارجی متعدد خود، این بار راهی تایلند شد. بنابر ادعای کیهانی، این سفر به دعوت کنفدراسیون آسیا برای حضور در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید این فدراسیون بوده است. سفرهای خارجی متعدد کیهانی در چهار سال گذشته مورد انتقاد جامعه دوومیدانی بوده و آنها معتقدند این سفرها نه‌تنها سودی برای دوومیدانی ایران نداشته بلکه هزینه‌زا نیز بوده است. طبق قانون کم‌تر از دو ماه دیگر تا پایان دوره ریاست وی در فدراسیون باقی مانده است. اما شواهد نشان می‌دهد کیهانی تا آخرین روز حضورش در فدراسیون قصد ندارد بی‌خیال سفر رفتن بشود. او بی‌توجه به استعفاهای اخیر و البته مشکلات فراوانی که در فدراسیون وجود دارد از جمله بلاتکلیفی ملی‌پوشان و قرارداد نداشتن مربی‌ها، ترجیح می‌دهد به تماشای ساختمان جدید کنفدراسیون آسیا بنشیند!