طلای جهان از دست ملایی پرید

رقابت‌های جودو قهرمانی جهان در حالی برگزار شد که سعید ملایی تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها بود. او که با هدف تکرار مدال طلایش در ژاپن حاضر شده بود، در مرحله نیمه‌نهایی نتیجه را با ایپون به رقیب بلژیکی خود واگذار کرد تا خبری از فینال و نبرد برای طلا نباشد. ملایی در این رقابت‌ها بعد از  یک دور استراحت، ابتدا با «موتی اشرف» از مراکش مبارزه کرد،  وی در دومین مبارزه خود «کارلوس لوز» از پرتغال را شکست داد و به مصاف «خسن خالمورزایف» از روسیه رفت. ملایی پس از شکست خود در چهارمین مبارزه موفق شد «آنتوان فروتر» کانادایی را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شود. در دیگر دیدار وزن 81- که بین نماینده مصر و رژیم صهیونیستی برگزار شد اما این نماینده رژیم اشغالگر بود که توانست با یک امتیاز برنده شود و به دیدار فینال برسد. در پایان این دیدار محمد عبدلعل نماینده کشور مصر حاضر به دست دادن با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشد. با این نتیجه ملایی در صورت فینالیست شدن نماینده رژیم صهیونیستی را پیش روی خود داشت. او روز گذشته برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده مصر رفت.

    

30 میلیارد بدهی مالیاتی کشتی

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در خصوص مشکلات مالی مطرح ‌شده فدراسیون کشتی از سوی علیرضا دبیر، گفت:«یکی از عمده‌ترین بحث‌ها و مشکلات فدراسیون‌های ورزشی بحث مالیات عملکرد است که به تعبیر فدراسیون‌ها نباید شامل حال آنها شود.» او با بیان اینکه فدراسیون کشتی با بدهی ۳۰ میلیارد تومانی در بحث مالیات عملکرد مواجه است، خاطرنشان کرد:«در همین زمینه جلسه خوبی بین وزیر ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد و امور دارایی و مسئولان سازمان مالیاتی برگزار شد. باید از ظرفیت‌های قانونی برای حل این مشکل بزرگ استفاده کنیم اما فدراسیون‌ها موظف هستند که مالیات حقوق و تکلیفی خود را بپردازند.» داورزنی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فدراسیون کشتی همین مالیات ۳۰ میلیارد تومانی بود، تصریح کرد:«البته این موضوع مشکل فدراسیون‌ها و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم بوده و در تلاش برای حل آن هستیم.»

    

تمجید فیبا از حدادی

فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) طی گزارشی به بررسی ستارگان هفت تیم آسیایی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۹ چین پرداخت که در این میان نام حامد حدادی سنتر و ستاره نام‌آشنای تیم ملی ایران نیز به چشم می خورد. فدراسیون جهانی نوشت:«ایران قرار است برای سومین دوره متوالی حضور در جام‌ جهانی بسکتبال را تجربه کند که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین دلایل این موفقیت، حضور حامد حدادی در ترکیب تیم ملی ایران است. البته قبل از اینکه حدادی ایران را به جام‌جهانی برساند، آنها ابتدا باید در آسیا قهرمان می‌شدند که با انجام دادن این کار خود را اثبات کردند. حدادی در رقابت‌های کاپ آسیایی ۲۰۰۷ با کسب ۱۳.۴ امتیاز و ۹.۶ ریباند در طول مسابقات، باعث شد ایران برای نخستین بار قهرمان آسیا شود. سنتر ایران در بازی فینال رقابت‌های سال ۲۰۱۷، مقابل لبنان ۳۱ امتیاز و ۱۰ ریباند را به ثبت رساند.»

    

کیمیا در مسابقات هنرهای رزمی

تیم ملی تکواندو به منظور حضور در دومین دوره مسابقات هنرهای رزمی ۲۰۱۹، فردا راهی «چونگجو» کره جنوبی می‌شود. تیم ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و کیمیا علیزاده در این رقابت‌ها حضور دارد. تیم‌ اول مستقیما در مسابقات تیمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به صورت آزمایشی برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کند. رقابت‌ها در سه راند (راند اول: ۴ دقیقه - راند دوم و سوم: ۳ دقیقه) و با یک دقیقه استراحت میان هر راند پیگیری می‌شود. وحید عبداللهی و مهرو کمرانی هدایت تیم‌های مردان و بانوان را بر عهده دارند. این رقابت‌ها G1 است و به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳/۶۰  امتیاز تعلق می‌گیرد.