مرادی بالاخره به حکمش رسید

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری 16 تیر برگزار شد ولی علی مرادی که توانست با کسب 22 رای ریاستش را حفظ کند، دو هفته‌ای را برای امضا شدن حکمش منتظر ماند. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان بالاخره بعد از گذشت دو هفته حکم مرادی را امضا کرد تا به این شکل به تمام شائبه‌هایی که درباره ابطال انتخابات به دلیل تعداد رای ایجاد شده بود، پایان بدهد. قرار بود مراسم معارفه روز گذشته با حضور محمدشروین اسبقیان رییس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها برگزار شود. به این ترتیب علیرضا خسروی سرپرست فدراسیون آخرین روز کاری‌اش را بعد از دو ماه حضور در فدراسیون پشت سر گذاشت.

    

طلایی‌های قاره کهن

در ادامه رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار شد، تا ظهر دیروز کاراته‌کاهای کشورمان موفق به کسب سه مدال طلا شدند. طراوت خاکسار، حمیده عباسعلی و ذبیح‌ا... پورشیب مدال‌های طلای ایران را کسب کردند. همچنین رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم مبارزه نهایی را با رای داوران به «ژیااویان» از چین واگذار کرد و نقره گرفت. همچنین کاتای تیمی بانوان نیز به مدال نقره رسید و چهار مدال برنز توسط بهمن عسگری، سجاد گنج‌زاده، فاطمه صادقی و کاتای تیمی مردان شده بود. شاید اگر سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی فدراسیون قبلی که محمدصادق فرجی را به عنوان رییس داشت نبود و محرومیت امیر مهدی‌زاده حل شده بود، حالا از یک مدال دیگر هم در قاره کهن می‌نوشتیم.

    

پرسپولیس در شطرنج

در فاصله دو ماه مانده تا آغاز سوپرلیگ شطرنج (جام اندیشمندان) حضور پنج باشگاه شناخته شده کشورمان در این مسابقات قطعی شده است. پس از رایزنی و توافق مسئولان فدراسیون شطرنج با باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن، سایپا و سپیدرود رشت حضور این پنج باشگاه در رقابت‌های سوپر لیگ شطرنج ایران قطعی شده و آنها فصل آینده در لیگ شطرنج تیمداری خواهند کرد. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به احتمال زیاد قرعه‌کشی رقابت‌ها، شهریور برگزار می‌شود. پرسپولیس در حالی اقدام به ورود به لیگ شطرنج کرده که پیش از این سابقه خوبی از حضور در رشته‌های دیگر از خود بر جای نگذاشته است. تیمداری در لیگ دوومیدانی و جذب احسان حدادی و حضور در لیگ وزنه‌برداری با استخدام بهداد سلیمی که عنوان هرکول ایرانی را یدک می‌کشید، تصمیم‌هایی بود که این تیم نتوانست از آن سربلند بیرون بیاید. حال باید دید حضور سرخ‌ها در لیگ شطرنج به چه شکل خواهد بود.

    

کیهانی و پیچ انتخابات!

 مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی که کم‌تر کسی از تلاش‌هایش برای حفظ صندلی ریاست خبر ندارد، بعد از اینکه یک بار عنوان کرد روحیاتش با کار در هر شرایطی سازگار نیست(!) همچنان می‌گوید تصمیمی درباره کاندیداتوری‌اش نگرفته است. تلاش‌های او برای جمع کردن رای، بردن روسای هیات‌ها به سفرهای خارجی، هزینه‌های تبلیغاتی و ... تنها گوشه‌ای از مواردی است که اهالی دوومیدانی به آن اشاره و از کیهانی انتقاد می‌کنند. او در حالی چراغ سبزی برای حضورش در انتخابات نشان نمی‌دهد که شایعات درباره انتخاب سرپرست برای فدراسیون را هم رد می‌کند. کیهانی همچنین در مورد انتقادهایی که به سفرهای زیادش می‌شود هم عنوان داشت:«تمام مسافرت‌های من در حد و حدود جلساتی بوده که بر اساس سمتم به عنوان رییس فدراسیون انجام شده است. باید بر اساس وظیفه ذاتی هر فدراسیون در آن سفرها حاضر می‌شدم. اگر غیر این بود باید به من انتقاد می‌شد. من فکر می‌کنم این‌ها در سایر فدراسیون‌ها هم اتفاق می‌افتد.» باید اشاره کرد کیهانی از وظایف رییس بودنش، تنها سفر رفتن را به خوبی انجام می‌دهد. او وظایف دیگرش از جمله برنامه‌ریزی، تدارک اردو، جذب مربی، ایجاد شرایط مناسب تمرینی و خیلی موارد دیگر که بسیار است را به کل فراموش کرده است. تا جایی که فدراسیون حتی از حسن تفتیان دونده سرعت ایران خبر هم ندارد!