مرادی صندلی‌اش را به کسی نداد

روز گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری در سالن فارسی آکادمی المپیک که شکل و شمایل جدید پیدا کرده، برگزار شد و این علی مرادی بود که توانست با کسب 22 رای در همان دور اول کار را تمام کند و به عنوان رییس چهار سال‌ آینده وزنه‌برداری معرفی شود. این انتخابات در حالی برگزار شد که طبق پیش‌بینی‌ها تعدادی از نامزدها انصراف خود را اعلام کردند اما در بین این نفرات انصراف حسین رضازاده از همه قابل توجه‌تر بود. در روزهای پیش از انتخابات گفته می‌شد رضازاده در ائتلافی که با کوروش باقری و سجاد انوشیروانی داشته، در روز مجمع به نفع انوشیروانی کنار می‌رود اما او به کل در مجمع حاضر نشد تا انصرافش بدون هیچ دلیلی اعلام شود. محمدرضا آخوندی و سجاد انوشیروانی اصلی‌ترین رقبای مرادی بودند اما شاید اگر آنها هم دست به ائتلاف می‌زدند، رای‌ها عدد دیگری را نشان می‌داد و کار به شکل دیگری پیش می‌رفت. پیش از این گفته شده بود اگر انتخابات به دور دوم بکشد، انوشیروانی و آخوندی به کمک هم می‌آیند. تصمیمی که به سود مرادی شد و او بود که با 22 رای مقابل هشت رای آخوندی، 11 رای انوشیروانی و دو رای غزالیان، کار را تمام کرد. یکی از نکات قابل توجه انتقاد تند آخوندی از فدراسیون مرادی بود که گفت:«اگر از وضعیت فعلی راضی هستید، ادامه بدهید.» انتقادی که خیلی زود با تذکر مواجه شد. درنهایت مرادی که در طول مجمع خیلی آرام و مطمئن بود، بار دیگر سکان هدایت پولاد سرد را در دست گرفت تا احتمال شاهد چهار سالی شبیه چهار سال گذشته باشیم. ناگفته نماند کیانوش رستمی و بهادر مولایی هم در محوطه آکادمی حضور داشتند و روند انتخابات را دنبال می‌کردند. در پایان انتخابات، در حالی که مرادی مشغول خوش و بش با تبریک گویندگانش بود، انوشیروانی، باقری و آخوندی با دلخوری مجمع را ترک کردند و حاضر به صحبت با خبرنگاران نشدند. تنها واکنش انوشیروانی این بود که گفت:«از قبل همه چیز مشخص بود!» در هر حال از آن جایی که مرادی با توجه به محدودیت سنی، آخرین دوره ریاستش را پیش رو دارد، باید دید چه یادگاری برای وزنه‌برداری به جا می‌گذارد.

    

قهرمانی زودهنگام در قاره کهن

مسابقات روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا با برگزاری مسابقات هفت وزن از صبح دیروز در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد و در پایان دیدارهای مقدماتی علی عرب در 45 کیلوگرم، رحمان عموزادخلیلی در وزن 48 کیلوگرم، علی قلی‌زادگان در 51 کیلوگرم، عرفان الهی در وزن 60 کیلوگرم، سهیل یوسفی در وزن 92 کیلوگرم و سالار حبیبی در 110 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند. مهدی ویسی نیز در وزن 55 کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد تا آزادکاران ایران جشن قهرمانی زودهنگام‌شان را برپا کنند.  تیم ایران در روز نخست نیز به دو نشان طلا دست یافته بود. دیدارهای فینال و رده‌بندی عصر دیروز برگزار شد.

    

کشتی و کلاف پیچیده تایید صلاحیت!

در حالی که زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی مشخص شده و حتی شنیده شد صلاحیت سه کاندیدایی که در برگزار شدن انتخابات گره انداخته بود تایید شد، محمدرضا داورزنی در فاصله 10 روز مانده تا مجمع کشتی، همچنان از احراز صلاحیت نشدن تعدادی از کاندیداها صحبت می‌کند. او در این باره گفت:«تعدادی احراز صلاحیت نشدند اما تعدادی هنوز در حال بررسی است و مبنی بر این نیست رد شده باشند. در گذشته هم داشتیم افرادی که قبلا صلاحیت‌شان احراز نشده بود و شب انتخابات تاییدیه را دریافت کردند. به دوستانی که احراز شدند، اعلام کردیم می‌توانند برنامه‌های خود را شروع کنند. دوستانی که هنوز صلاحیت‌شان احراز نشده، جزو چهره‌هایی بودند که برنامه دارند. امیدوارم شرایط برای برگزاری مجمع در روز 26 تیرماه ایجاد شود.»