باخت مصلحتی ملایی

نخستین دوره از مسابقات گرنداسلم پاریس در سال ۲۰۱۹ با حضور ۵۷۳ جودوکار از ۹۷ کشور برگزار شد. سعید ملایی نفر اول رنکینگ دنیا در وزن 81- کیلوگرم در وزنی که ۶۳ جودوکار حضور داشتند، در نخستین دور با قرعه استراحت روبه‌رو شد و سپس به مصاف نماینده ژاپن رفت. ملایی در یک دقیقه و 22 ثانیه کیانوکوهارا از ژاپن ایپون کرد. وی در ادامه ویسزاک از آلمان را در 29 ثانیه ایپون کرد و به مرحله بعدی راه یافت. او برای صعود به نیمه‌نهایی به مصاف رسلان موسایف با رنکینگ ۲۰۹ دنیا از قزاقستان رفت و مقابل این جودوکار ایپون شد. ملایی برای اینکه در مرحله بعدی با رژیم اشغالگر قدس مبارزه نکند، دست به باخت مصلحتی زد و برای کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد ابتدا به مصاف ماتیا از بلژیک رفت و او را شکست داد و پس از آن با غلبه بر جودوکار روسی به مدال برنز رسید.

    


کیانوش پشت رکورد سهراب

کیانوش رستمی در نخستین میدان گزینشی و کسب سهمیه المپیک 2020 توانست در وزن جدیدش عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. او در حالی با هدایت برادرش راهی رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام پادشاهی تایلند شد که در دسته 96 کیلوگرم روی تخته رفت. رستمی با رکورد 160 کیلوگرم یک‌ضرب (نقره)، 211 کیلوگرم دوضرب (طلا) و مجموع 371 کیلوگرم (طلا) قهرمان این مسابقات شد اما نتوانست به هدفش که شکستن رکورد جهان در حرکت یک‌ضرب که در دست سهراب مرادی بود، برسد. او در حرکت یک‌ضرب تلاش کرد رکورد ۱۸۶ کیلوگرم را یک کیلوگرم بشکند، اما ناموفق بود تا سهراب مرادی کماکان پیشتاز وزن خودش در جهان باشد.

    


بازگشایی عجیب شمشک

چند روز پیش بعد از کش و قوس فراوان پیست شمشک بازگشایی شد. این در حالی است که این پیست بدون داشتن مجوز از فدراسیون اسکی و سازمان استانداردسازی باز شد؛ موضوعی که این بازگشایی را خطرناک می‌کند اما این است که شنیده شده این پیست 9 مورد بحرانی دارد و کارشناسان مجوزی برای باز شدن آن نداده‌اند. پیست شمشک زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است اما مشخص نیست با چه مجوزی و چگونه به شهرداری شمشک واگذار شده و قسمت جالب ماجرا اینجاست که این پیست توسط شهرداری به یک شرکت تعاونی بدون برگزاری مزایده واگذار شده است. در این بین این سوال به وجود می‌آید که چگونه اموال دولتی بدون برگزاری مزایده واگذار می‌شوند؟ بدتر از آن اینکه چطور محل مورد اجاره توسط مستاجر دوباره به شخص سومی اجاره داده می‌شود و چرا شرکت توسعه در باز شدن غیرقانونی شمشک ورود نمی‌کند؟

    


اعتراض به باندبازی در قایقرانی

تغییرات در لیست اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی که شائباتی را درباره مهندسی شدن انتخابات ایجاد کرده بود، صدای اعتراض دو نماینده ورزشکاران که افراد دیگری را جای خود دیدند، درآورد. آرزو حکیمی و عادل مجللی قرار بود به عنوان نماینده ورزشکاران در مجمع حاضر شوند ولی با خط خوردن نام‌شان مواجه شدند. حکیمی این اقدام را زیر سوال بردن شخصیتش عنوان کرد و مجللی هم این اقدام را باندبازی دانست. مجللی در این باره و اینکه به نظر می‌رسد از این اتفاق ناراحت شده، عنوان کرد:«ناراحت شدن یک بحث است و باندبازی و جناح‌بندی یک بحث دیگر. من نه با کسی مشکل دارم و نه از کسی می‌ترسم. رزومه و کار من مشخص است و تا امروز، بهترین نتایج قایقرانی را گرفته‌ام. از طرفی فکر می‌کنم وقتی مجمع برگزار می‌شود نسبت به رزومه، افراد اصلح به عنوان نمایندگان ورزشکاران، مربیان و باشگاه‌ها انتخاب شوند. اگر شما کسی را در قایقرانی سراغ دارید که رزومه‌اش از من بالاتر است حرف همه آقایان را به چشم می‌گذارم اما اگر کسی وجود ندارد یک دلیل بیاورند چرا اسم من نیست.»