رکوردگیری و سوال همیشگی کیانوش

اردوی آماده‌سازی 21 روزه هم‌سطح دریای تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان برای حضور در مسابقات جهانی تایلند از هفتم مرداد در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور آغاز شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش از این قرار بود همزمان با هفته اول لیگ ‌برتر باشگاه‌های کشور، رکوردگیری اردونشینان نیز برگزار شود، اما با توجه به تعویق لیگ، در پایان این اردو رکوردگیری انجام خواهد شد و 12 ملی‌پوش برای مسابقات قهرمانی 2019 جهان در تایلند انتخاب می‌شوند.رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان، 27 شهریور تا پنجم مهر به میزبانی تایلند برگزار می‌شود. سهراب مرادی به دلیل مصدومیت حضور در این رقابت‌ها را از دست داد و در حال حاضر در هانوفر آلمان برای درمان به سر می‌برد. در این میان سوال همیشگی درباره کیانوش رستمی هم مطرح می‌شود که آیا او به رکوردگیری می‌رود؟! این در حالی است که خود کیانوش از حضور صددرصدی‌اش در رقابت‌های جهانی صحبت می‌کند اما می‌گوید کسی با او درباره رکوردگیری صحبت نکرده است. وقتی او روی حضور در تیم ملی خط قرمز کشیده چطور انتظار دارد که در جریان اتفاقات و تصمیمات قرار بگیرد؟ او همچنین گفت اگر صلاح بدانند به مسابقات جهانی می‌رود و اگر هم نخواهند که هیچ. آیا این یعنی تکرار اتفاقات بازی‌های آسیایی و قرار گرفتن نام کیانوش در لیست تیم بدون حضور در انتخابی؟!

    

کیف وفایی را زدند!

حسین وفایی، اسنوکرباز ایرانی که برای شرکت در مسابقات عازم چین شده بود از دزدیده شدن کیف خود در فرودگاه چین خبر داد. این اسنوکرباز دیروز بدون پول و پاسپورت در یکی از فرودگاه‌های چین بلاتکلیف بود و مراجعه او به پلیس نیز برایش فایده ای نداشته است. او تنها تلفن همراه خود را که در کیفش نبوده، در اختیار داشت. وفایی با انتشار پستی در اینستاگرام در این باره گفت:«در گیت دراز کشیده بودم و روی صندلی خوابم برد و کیف را بالای سرخود قرار داده بودم. زمانی که بیدار شدم دیدم کیف من که تمامی مدارک، پول و پاسپورت من در آن بود دزدیده شده است. به پلیس چین شکایت کردم و بعد از بررسی دوربین متوجه شدم که حتی خودم را هم در دوربین نمی‌توانند پیدا کنند چه برسد به دزد! متاسفانه تا دوشنبه سفارت ایران تعطیل است و من بدون پاسپورت نمی‌دانم باید چه کار کنم و اکنون در جست‌وجوی سفیر ایران هستم که برای من پاسپورتی صادر کند که از مسابقات خود جا نمانم. هر باری که به کشور چین می‌آیم یک مشکلی برای من پیش می‌آید و امیدوارم طرفدارهایم دعا کنند که به موقع به مسابقات خود برسم.»  

    

تفتیان و یک انتخاب

بعد از مصدومیت حسن تفتیان دونده سرعت ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2019، فدراسیون او را از لیست برنامه‌هایش خارج کرد. آنقدر که او در نهایت پس از ماه‌ها انتظار تصمیم گرفت با هزینه شخصی به فرانسه برود. بعد از پروسه نافرجام کیهانی در مامور کردن هاشم صیامی برای پیگیری کارهای تفتیان که البته بدون داشتن هیچ اختیاری بود، حالا حسین شایان سخنگوی فدراسیون از ترجیح تفتیان برای اینکه برنامه‌های خودش را انجام بدهد، صحبت می‌کند. حسین شایان گفت:«فدراسیون برای این ورزشکار برنامه دارد، اما او ترجیح داده برنامه‌های خودش را انجام دهد. قرار شد تفتیان برنامه‌هایی که در نظر گرفتیم را دنبال کند، اما تصمیم گرفت با هزینه شخصی به فرانسه برود.» شایان در حالی از ترجیح تفتیان می‌گوید که باید پرسید مگر او گزینه و انتخاب دیگری دارد؟ بعد از مدت‌ها بی‌توجهی فدراسیون و برگزار نکردن یک اردوی حداقلی در تهران، حالا که او تصمیم گرفته شخصا آماده جهانی شود، چطور می‌تواند از مسیرش بازگردد و برنامه‌های فدراسیون را دنبال کند. به خصوص که مجید کیهانی معتقد است دوومیدانی مسابقه مهمی پیش رو ندارد!