اعتراض به گزارش 20:30

افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال درباره انتقاد رسانه ملی از سعید معروف و پاسخی که این ملی‌پوش والیبال در فضای مجازی داده بود، عنوان داشت:«تک تک بازیکنان تیم ملی آنقدر زحمت کشیده‌اند که واقعا مطرح کردن بحث‌های این‌چنینی خوب نیست. این ورزشکاران ما بسیار برجسته و علاقه‌مند به کشور هستند و مشاهده کردید در این ایامی که مردم واقعا نیاز به تقویت روحیه داشتند، چقدر تلاش کردند و چقدر منزلت کشور را بالا بردند.» وی در پاسخ به این پرسش که «آیا واکنش رسمی به گزارش پخش شده از صداوسیما نشان داده‌اید یا نه؟»، گفت:«فعلا صحبت خاصی نداشته‌ایم، اما حتما نامه‌ای خواهم نوشت، چون گفته بودند که تیم ملی حذف شده و این کاملا غلط بود. همچنین این‌گونه مسائلی که مطرح می‌شود، برداشت‌های سخت و سردی را از جانب ملی‌پوشانی که تلاش زیادی انجام می دهند، به دنبال خواهد داشت. چنین برداشت‌هایی از کاپیتان تیم ملی که سال‌ها زیر این پرچم تمام وجودش را گذاشته و بیان چنین حرف‌هایی خوب نیست. این ملی‌پوشان 6 هفته کامل تلاش کردند و مستحق این نوع برخوردها نیستند.»

    

تغییر در برنامه‌های محمدی

مدیر تیم‌های ملی کشتی کشورمان از تغییر در برنامه تیم ملی کشتی آزاد خبر داد. به گفته محسن کاوه، مدیر تیم‌های ملی کشتی شاگردان غلامرضا محمدی در تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان به جای جام زیلکوفسکی، در جام بین‌المللی گرجستان شرکت خواهند کرد. پیش از این قرار بود تیم منتخب کشتی آزاد ایران حدودا 50 روز مانده به مسابقات جهانی 2019 نورسلطان، در جام زیلکوفسکی لهستان محک بخورد، اما حضور در این تورنمنت به دلیل مشکل ویزا منتفی شده است. محسن کاوه در این خصوص گفت:«قرار است به جای لهستان به گرجستان برویم که زمانش تنها یک هفته با جام زیلکوفسکی تفاوت دارد.» باید دید در لیست نفرات اعزامی به مسابقات گرجستان نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد یا خیر. این آخرین محک تیم ملی پیش از مسابقات جهانی قزاقستان محسوب می‌شود.

    

بازدید یا دور همی انتخاباتی؟

15 شهریور مهلت قانونی مجید کیهانی رییس فعلی فدراسیون دوومیدانی به پایان می‌رسد و انتخابات آن باید برگزار شود. در حالی که مجید کیهانی می‌گوید فعلا برنامه‌ای برای انتخابات ندارد، اما دور همی برخی از روسای هیات‌های استانی در تاکستان قزوین به بهانه بازدید از یک سالن دوومیدانی این موضوع را رد می‌کند. گفته می‌شود علی رحمانی که عضو سازمان تیم‌های ملی و از حامیان کیهانی در انتخابات هم است، این دور همی را تدارک دیده است. سفرهای داخلی و خارجی کیهانی در حالی ادامه دارد که برگزاری و میزبانی ضعیف مسابقات قهرمانی کشور اعتراض‌های زیادی را به همراه داشته است.

    

اردوی وزنه در مازندران

تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که اواخر شهریور در تایلند آغاز می‌شود، آماده می‌شود و تیم ملی در تهران اردو داشت اما قرار است این اردو به شمال ایران منتقل شود و وزنه‌برداران ادامه تمرینات خود را آن‌جا پیگیری کنند.  براین اساس تیم ملی وزنه‌برداری یک‌شنبه هفته آینده راهی نور مازندران می‌شود و اردویی ۲۱ روزه را در این شهر خواهد داشت. با توجه به این که فهرست نهایی وزنه‌برداران برای حضور در مسابقات جهانی باید تا ۱۲ آگوست (۲۱مرداد) ارسال شود، قرار بود هم‌زمان با هفته اول لیگ برتر وزنه‌برداری، رکوردگیری هم انجام شود و در نهایت نام ۱۲ نفر (۱۰ نفر اصلی به همراه دو نفر رزرو) اعلام شود، اما آغاز لیگ برتر به تعویق افتاد از این رو در خلال اردوی مازندران، یعنی ۱۶یا ۱۷ مرداد رکوردگیری از ملی پوشان انجام می‌شود. از میان ملی پوشان، سهراب مرادی که عازم آلمان است تا درمان خود را در این کشور پیگیری کند و کیانوش رستمی هم در کرمانشاه تمرین می‌کند و باید دید برنامه‌ای برای حضور در اردوی مازندران دارد یا خیر؟