کشتی بی‌سرپرست و رئیس! 

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی 26 تیرماه بعد از گذشت هشت ماه از استعفای رسول خادم، برگزار و درنهایت علیرضا دبیر با کسب 31 رای به عنوان رییس چهار سال آینده این فدراسیون انتخاب شد. این در حالی است که هنوز معارفه دبیر انجام شده و از سوی دیگر بهروز نعمتی که سرپرست بود دیگر به فدراسیون نمی‌رود. نعمتی درباره زمان برگزاری جلسه تودیع و معارفه گفت:«من همان‌طور که قبلا اعلام کردم از ۲۶ تیر که انتخابات برگزار شد دیگر به فدراسیون کشتی نرفتم. به دبیر هم گفتم زمان برگزاری معارفه خودش به فدراسیون برود و امور را در دست بگیرد. از زمان برگزاری جلسه تودیع و معارفه نیز خبر ندارم چراکه هنوز وزارت ورزش چیزی به فدراسیون اعلام نکرده است.» وی درباره  مطرح شدن برخی شایعات مبنی بر احتمال ابطلال انتخابات فدراسیون کشتی گفت:«چنین چیزی نشنیدم و در جریان آن نیستم. مثلا درباره انتخابات وزنه‌برداری درخصوص عدد رای بحث‌هایی مطرح شد که آن هم البته مشکلی نداشت اما درباره کشتی که دیگر جای بحثی نیست و دبیر با ۳۱ رای انتخاب شد.» نعمتی در ادامه درباره عملکرد خود در دوران سرپرستی فدراسیون کشتی نیز خاطرنشان کرد:«دوستان باید از عملکرد من راضی باشند. در این مدت با وجود مشکلات و محدودیت‌ها و دوران بسیار سختی که داشتیم تمامی اعزام‌ها و اردوها بدون هیچ مشکلی برگزار شد و خللی در اجرای برنامه‌ها پیش نیامد.» به این ترتیب به نظر می‌رسد بهتر است که هرچه زودتر جلسه معارفه علیرضا دبیر برگزار شود.

    

 حمایت خادم در کار نبوده؟

حمید بنی‌تمیم نایب‌رییس و سرپرست سابق فدراسیون کشتی و کاندیدای مجمع انتخاباتی این رشته، برخلاف آنچه گفته می‌شد برای حضور در انتخابات و کسب رای از حمایت‌های پشت پرده رسول خادم رییس سابق فدراسیون کشتی برخوردار بوده یا خیر، با تکذیب این موضوع خاطرنشان کرد:«به نظر من آقای خادم کار درستی کرد که به بحث انتخابات آن‌طور که باید ورود نکرد. پیش از انتخابات با آقارسول صحبت کردم، او به من گفت شاید کمک زیادی به تو نکنم اما اگر از من استعلام کنند به واسطه شناختی که دارم شما را تایید می‌کنم. رسول خادم عملا دخالتی در انتخابات نداشت و البته من هم توقعی از او نداشتم. باور کنید بنده هیچ تلاش خارج از چارچوبی برای کسب رای و رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون نداشتم. خیلی‌ها دوست داشتند اتفاقات بد فضای مجازی یا خارج از آن پیش از انتخابات را به من ربط دهند اما واقعا بنده هیچ دخالتی در این اتفاقات نداشتم. بنده به چرایی تایید صلاحیت دبیر انتقادی ندارم و ترجیح می‌دهم برای آرامش کشتی به این مسائل ورود نکنم اما در بحث چیدمان مجمع می‌توانستند خیلی بهتر از این عمل کنند. این اتفاقات دیگر گذشته و بازگشت به عقب فایده‌ای ندارد.» او تاکید کرد:«تحت هیچ شرایطی دیگر به کشتی برنمی‌گردم. پیشنهادات مختلفی در سمت‌های ورزشی دارم که فکر می‌کنم نهایتا طی دو،سه روز آینده با قبول یکی از آنها مشغول به کار شوم. جایی می‌روم که آدم‌ها کمتر پشت سر هم حرف بزنند و غیبت یکدیگر را نکنند.»

    

 طلایی و رضایی نیامدند

هفته گذشته اعلام شد جلسه کمیته فنی تیم کشتی آزاد امید دیروز در محل فدراسیون کشتی برگزار می‌شود. نشستی که به صورت ویژه برای تیم امید و در آستانه اعزام این تیم به رقابت‌های جهانی برنامه‌ریزی شده بود. این در حالی بود که این جلسه قرار بود با حضور محسن کاوه مدیرفنی تیم‌های ملی، غلامرضا محمدی (سرمربی تیم ملی کشتی آزاد) علیرضا رضایی (سرمربی تیم کشتی آزاد امید) محمد طلایی (سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان) یدا... اعتصامی، تقی اکبرنژاد، یعقوب نجفی‌جویباری، مصطفی میرعمادیان و مسعود مصطفی‌جوکار برگزار شود که البته این‌گونه نشد! این نشست، بدون حضور علیرضا رضایی و محمد طلایی برگزار شد که غیبت این دو سرمربی که سکان هدایت تیم‌های امید و جوانان را بر عهده دارند بسیار معنادار بود. برخی از اهالی کشتی، غیبت این دو چهره را به تغییر و تحولات احتمالی رییس فدراسیون کشتی در آینده‌ای نزدیک مرتبط می‌دانند که البته هنوز دلیل خاصی هم برای این غیبت عنوان نشده است.