آغاز کار والیبال، از بامداد جمعه

مرحله نهایی لیگ ملت‌ها از بامداد جمعه برای تیم ملی کشورمان آغاز می‌شود. والیبالیست‌های کشورمان که با لهستان و برزیل همگروه‌ شده‌اند به ترتیب روزهای جمعه 21 و شنبه 22 تیر و از ساعت 2:30 بامداد در شیکاگو به مصاف لهستان و برزیل می‌رود. دیدارهایی که می‌تواند بلندقامتان ایران را به نیمه‌نهایی و درنهایت فینال برساند. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند نه‌تنها فینال برای ایران دور نیست بلکه حتی می‌شود به سکوی لیگ ملت‌ها هم فکر کرد. حتی سایت فدراسیون جهانی والیبال هم که تمام 6 تیم حاضر در مرحله نهایی را مدعی قهرمانی معرفی کرده، ایران را تشنه قهرمانی توصیف کرد. بسیاری انتظار می‌کشند با این عطش قهرمانی نتیجه‌ای به مراتب بهتر از چهارمی در این رقابت‌ها که بهترین عنوان‌مان بوده، به دست بیاید. تیمی که در دور مقدماتی تنها سه شکست برابر برزیل، آمریکا و فرانسه داشته و پنج برد بیشتر نسبت به دوره قبلی ثبت کرده، بی‌تردید شایسته یک نتیجه خوب خواهد بود. حتی با وجود شیطنت‌های آمریکا با دیر صادر کردن روادید و بازجویی چند ساعته در فرودگاه این کشور، انتظارات از شاگردان کولاکوویچ کم نشده است. در هر حال سعید معروف کاپیتان تیم ملی از تلاش‌شان برای رسیدن به فینال و البته ثبت یک عملکرد خوب صحبت کرده است.

    

رئیس دو تابعیتی هنوز مشغول کار

موضوع مدیران دو تابعیتی در ورزش ایران موضوعی است که از چند سال قبل با ورود نهادهای نظارتی شکل جدی‌تری به خود گرفت و حتی چند تغییر و تحول در ورزش برای رعایت قانون رخ داد، اما این روزها شنیده می‌شود یکی از روسای فدراسیون‌ها دارای تابعیت آمریکاست. یکی از خبرگزاری‌ها چند روز قبل این موضوع را فاش کرد و بدون اینکه نامی از این رییس فدراسیون ببرد، اعلام شد که او دو تابعیتی است و طبق قانون نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. حتی ورود افراد دو تابعیتی به انتخابات فدراسیون‌ها هم ممنوع است، بنابراین اگر تابعیت آمریکایی این رییس فدراسیون محرز شود، وزارت ورزش باید نسبت به تغییرات در آن فدراسیون اقدام کند. فعلا مسئولان وزارت ورزش نسبت به این ماجرا واکنشی نشان ندادند و باید دید طی روزهای آینده بررسی‌ها به کجا خواهد انجامید.

    

حکم مرادی نرسیده

انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری روز  16 تیر در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد و علی مرادی با 22 رای از مجموع 43 رای مجمع، برای چهار سال دیگر ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت. دوره چهار ساله ریاست او روز هشت اردیبهشت به پایان رسید و روز 12 اردیبهشت بود که از سوی وزارت ورزش، علیرضا خسروی به عنوان سرپرست انتخاب شد تا انتخابات در فضایی عادلانه و بی‌طرف برگزار شود. حالا علی مرادی بار دیگر به فدراسیون بازخواهد گشت، اما در حالی که سه روز از انتخابات گذشته، هنوز این اتفاق رخ نداده است. علیرضا خسروی در این‌باره گفت:«امروز،فردا حکم ریاست علی مرادی خواهد آمد و همان وقت طبق وظیفه فدراسیون را به رییس فدراسیون تحویل خواهم داد.»

    

هیات‌هایی که عزیز شده‌اند

پرونده تورنمنت بین‌المللی دوومیدانی جام کازانف با وجود اینکه چند روز پیش با کسب دو طلا، چهار نقره و سه برنز برای ایران بسته شد، هنوز حاشیه‌هایی دارد. فدراسیون دوومیدانی برای حضور در مسابقات جام کازانف تصمیم گرفته بود که جمعی از ورزشکاران هیات دوومیدانی استان گلستان و منتخب تیم ملی دوومیدانی را به این مسابقات اعزام کند اما یکی از دوومیدانی‌کاران مدعی شده که قزاق‌هاخواهان حضور او در مسابقات شده بودند، ولی مجید کیهانی رییس فدراسیون از حضور این ورزشکار ممانعت کرده است و با توجه به در پیش بودن انتخابات ترجیح داده دوومیدانی‌کار گلستانی را راهی قزاقستان کند. چند وقتی می‌شود که هیات‌های دوومیدانی برای رییس فدراسیون عزیز شده‌اند و اخیرا هیات‌ها سهم زیادی در اعزام‌ها دارند.