تغییر وزن دوباره کیانوش

کیانوش رستمی که اسمش بدون رکوردگیری در لیست تیم اعزامی به قهرمانی جهان قرار گرفت، درخواست‌های عجیبش هنوز ادامه دارد. کیانوش در آستانه قهرمانی جهان تصمیمی بسیار عجیب و البته غیرمنطقی گرفته است. او که بعد از تغییر اوزان المپیکی به یک وزن بالاتر آمد و حتی مدعی رقابت جدی با سهراب مرادی شد، بعد از حضور در تهران ناگهان تصمیم گرفت تا به یک وزن بالاتر رفته و برای مسابقات جهانی پاتایا در دسته 102 کیلوگرم روی تخته برود! احتمالا ترافیک مدعیان در دسته 96 کیلوگرم و خلوتی دسته 102 کیلوگرم دلیل این تصمیم بوده این درخواست عجیب با مخالفت شدید فدراسیون روبه‌رو شد و علی مرادی به صراحت به وی اعلام کرد که هرگز این تصمیم را نخواهد پذیرفت و تنها به او در وزن 96 کیلوگرم اجازه حضور در رقابت‌های جهانی را خواهد داد و در صورتی که کیانوش نمی‌خواهد، بهتر است قید حضور در پاتایا را بزند.

    

برد والیبال در سالن خالی!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف سریلانکا رفت که این مسابقه بانتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 17 و 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد. بلندقامتان ایران که هدف رسیدن به المپیک را در سر دارند، برای نزدیک شدن به این هدف باید در این تورنمنت جزو هشت تیم قرار بگیرند. این پیروزی در حالی به دست آمد که محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در سالن حضور پیدا کرد تا کار شاگردان ایگور کولاکوویچ را از نزدیک تماشا کند. داورزنی در حالی به سالن رفت که نام او مدت‌هاست پیرامون انتخابات فدراسیون می‌چرخد. بیشتر از هر چیزی استقبال کم تماشاگران از این مسابقه بود که گفته می‌شود یکی از دلایل این موضوع قیمت 20 هزار تومانی بلیت‌ها بود که موجب شد حتی در روز تعطیل هم تماشاگران کمی به سالن مسابقه بیایند. این در حالی است که با وجود اینکه از همان لحظات ابتدایی در سایت مخصوص به بلیت فروشی نوشته شده بود ظرفیت مخصوص بانوان تکمیل شده است، اما تعداد کمکی از بانوان در سالن حضور داشتند.

    

سرپرست دوومیدانی معرفی نشده!

دوره چهار ساله مجید کیهانی، رییس فدراسیون دوومیدانی از ۱۵ شهریور به پایان رسیده اما هنوز وزارت ورزش که شنیده می‌شد درست در تاریخ 15 شهریور سرپرست دوومیدانی را معرفی می‌کند، سرپرستی برای این فدراسیون معرفی نکرده تا روند قانونی ثبت‌نام کاندیداها و برگزاری انتخابات را انجام دهد. هرچند برای سرپرستی این فدراسیون گزینه‌هایی چون گواری، ناظمی، مهدی مستجاب الدعوه و ... به میان آمده اما وزارت ورزش در مورد هیچ‌کدام از آنها اظهار نظر نکرده و مشخص نیست که چه زمانی سرپرست جدید معرفی می‌شود. فدراسیون‌های  ورزشی در سال منتهی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو به سر می‌برند و باید با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال استفاده بهینه از زمان باقی‌مانده خود برای آماده‌سازی تیم‌ها و ورزشکاران باشند در نتیجه برگزاری انتخابات و روشن شدن وضعیت فدراسیون به حرکت دقیق‌تر در این مسیر کمک می‌کند و ضروری است که وزارت ورزش هرچه زودتر تکلیف این فدراسیون را مشخص کند.  

    

ثوری بازداشت و‌ آزاد شد

پس از کش و قوس‌های فراوان میان حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس و عیسی گل‌محمدی سرپرست سابق تیم ملی، صبح دیروز خبر صدور حکم جلب و بازداشت ثوری منتشر شد. پس از پناهنده شدن مبین کهرازه، گل‌محمدی انتقاداتی را علیه ثوری مطرح کرد که با واکنش او مواجه شد. با این حال به دنبال شکایت ثوری علیه سرپرست سابق تیم ملی، این گل‌محمدی بود که به اتهامات وارد شده علیه خود واکنش نشان داده و شکایتی را علیه ثوری تنظیم کرد. اما با پادرمیانی رییس کمیته ملی المپیک اختلاف ثوری و گل‌محمدی ختم به خیر شد.