ترکیب نهایی کشتی آزاد

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، ترکیب این تیم را برای حضور در رقابت‌های جهانی کشتی و گزینشی المپیک در قزاقستان اعلام کرد. به این ترتیب در 57 کیلوگرم رضا اطری،‌ 61 کیلوگرم بهنام احسان‌پور، 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی، 70 کیلوگرم یونس امامی،‌ 74 کیلوگرم رضا افضلی، 79 کیلوگرم بهمن تیموری، 86 کیلوگرم حسن یزدانی، 92 کیلوگرم علیرضا کریمی، 97 کیلوگرم علی شعبانی و 125 کیلوگرم یدا... محبی ترکیب تیم ملی در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بعد از انصراف هادی از حضور در مسابقات جهانی یدا... محبی جایگزین او در سنگین‌وزن شد. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای 28 تا 31 شهریور در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود. 

    

صعود تاریخی شطرنج

تازه ترین رده‌بندى فدراسیون جهانی شطرنج (ماه سپتامبر) اعلام شد و تیم ملى شطرنج کشورمان با سه پله صعود براى نخستین بار در تاریخ به رده بیستم جهان صعود کرد. ایران هم‌اکنون با میانگین 2566 هم‌ریتینگ با آرژانتین در رده بیستم جهان و سوم آسیا قرار دارد. تیم ملى کشورمان در ابتدای سال 2015 با میانگین 2479 در رده 51 جهان و ششم آسیا قرار داشت. در بخش استاندارد مردان، علیرضا فیروزجا و پرهام مقصودلو به ترتیب در رده‌های سی و هفتم و هفتاد و هشتم جهان قرار گرفتند. همچنین در بخش استاندارد بانوان، سارا خادم‌الشریعه با 2491 واحد ریتینگ در رده چهاردهم برترین شطرنج‌بازان بانوی جهان جای گرفته است.

    

پینگ‌پنگ پیش‌بینی نمی‌شود

مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا ۲۴ تا ۳۰ شهریور به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود اما سرمربی تیم ملی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی از عملکرد این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا ندارد، ابراز امیدواری کرد که جایگاهی بهتر از نهمی دوره قبل از آن ایران شود. نوشاد و نیما عالمیان همراه با امیرحسین هدایی و امین احمدیان بازیکنان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا هستند. نوشاد عالمیان در بازی‌های آسیایی جاکارتا توانست با کسب مدال برنز این رقابت‌ها یک مدال تاریخی را برای کاروان ایران به دست بیاورد. حال باید دید اندونزی یک بار دیگر برای نوشاد خوش‌یمن خواهد بود یا نه. تیم ملی پینگ‌پنگ بعد از اتمام کار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا باید برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک آماده شود.

    

والیبال در سکوت انتخاباتی

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و گذشت حدود ۹ ماه اداره فدراسیون والیبال با سرپرستی ثبت‌نام از نامزدهای ریاست این فدراسیون از شنبه آغاز شده و باید در انتظار نام‌نویسی چهره های نامدار طی روزهای آینده باشیم. ثبت‌نام در حالی آغاز شده که تا ظهر دیروز خبری از نامدارهای والیبال نبود اما پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش با حضور در فدراسیون ثبت‌نام خود را نهایی کند؛ اتفاقی که شاید باعث شود برخی دیگر از علاقه‌مندان به این رقابت ورود نکنند. بهنام محمودی، محمود افشاردوست و حتی افشین داوری سرپرست فدراسیون از دیگر نامزدهای احتمالی انتخابات هستند. باید دید در نهایت چه کسانی در انتخابات نام نویسی می‌کنند و چه زمانی تکلیف ریاست فدراسیون والیبال مشخص می‌شود.