ماموریت شاگردان بنا در نورسلطان

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از امروز شاگردانش را روانه تشک جهانی می‌کند. مسابقاتی که به میزبانی نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود و رسیدن به سهمیه المپیک به هدف اول کشتی‌گیران در این تورنمنت تبدیل شده است. شاگردان بنا ماه‌ها در اردو بودندتا برای رویارویی‌ با عنوان‌داران جهان و المپیک آماده شوند. کشتی فرنگی ایران نمایشی کابوس‌وار در رقابت‌های جهانی سال گذشته داشت. جایی که شاگردان علی اشکانی در ۱۰ وزن فقط به یک مدال برنز جهان توسط مهدی علیاری رسیدند، نتیجه‌ای که واکنش‌های تندی را به دنبال داشت و در نهایت منجر به کنار رفتن علی اشکانی از هدایت تیم ملی شد. حالا اما هر چند بنا با توجه به پتانسیل کشتی فرنگی ایران و عدم پشتوانه‌سازی طی سال‌های گذشته و یا مصدومیت و دوری از شرایط مناسب دو یا سه کشتی‌گیر، مجبور به انتخاب جوانان در برخی اوزان شد اما به هر صورت این اتفاق را باید به فال نیک گرفت. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های جهانی قزاقستان به عنوان مرحله نخست رقابت‌های کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود و قرار است به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک سهمیه المپیک اختصاص یابد، موضوعی که باعث حضور چهره‌های شاخص کشتی جهان در این رقابت‌ها و افزایش سطح کیفی رقابت‌های جهانی نورسلطان شده است. در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور، در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی، در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی، در در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب،  در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد، در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی، در وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی،‌در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری،  در وزن ۹۷ کیلوگرم ساروی و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی‌منجزی ترکیب تیم ملی را در این تورنمنت تشکیل می‌دهند.

     

شاهین‌طبع تا 2020 می‌ماند

پس از اینکه تیم ملی بسکتبال در جام جهانی چین موفق شد به سهمیه المپیک برسد، رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال، از تمدید قرارداد مهران شاهین‌طبع تا المپیک 2020 خبر داد. به گفته طباطبایی، قرارداد فدراسیون با شاهین‌طبع پایان شهریور تمام می‌شود اما این قرارداد برای مدت یک سال و تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو تمدید خواهد شد. طباطبایی گفت:«تصمیم‌گیری بر آن است که تیم ملی، بدون تغییر سرمربی در المپیک حاضر شود؛ این تیم با هدایت شاهین‌طبع، ابتدا مجوز جام‌جهانی را به دست آورد، سپس از حضور در این رویداد به عنوان بهترین و تنها تیم آسیایی، صاحب مجوز المپیک شد. قطعا بسکتبال ایران با هدایت شاهین‌طبع می‌تواند در المپیک نیز حضور قابل توجهی داشته باشد.» وی افزود:«تصمیم فدراسیون برای تمدید قرارداد، صرفا در رابطه با شخص مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی تیم ملی است و در مورد سایر اعضای کادر فنی، تصمیم‌گیری برای ادامه همکاری با خود وی است.»

     

ترکیب وزنه‌برداری برای جهانی

ترکیب اصلی تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای حضور در قهرمانی جهان تایلند مشخص شد. تیم ملی وزنه‌برداری از یکشنبه هفته آینده در سه گروه راهی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ می‌شود. پیش از این ترکیب ۱۰ نفره تیم ایران مشخص نبود که درنهایت این ترکیب با خط خوردن  امیر حقوقی و کیا قدمی مشخص شد. به این ترتیب در ۵۵ کیلوگرم حافظ قشقایی،‌ در ۸۹ کیلوگرم علی میری و محمد زارعی،‌ در ۹۶ کیلوگرم کیانوش رستمی و ایوب موسوی، در ۱۰۲ کیلوگرم رضا دهدار و رضا بیرالوند، در ۱۰۹ کیلوگرم علی هاشمی و در ۱۰۹+ کیلوگرم علی داوودی و محسن دادرس ترکیب ایران را تشکیل می‌دهند.

     

 آغاز کار والیبال در تهران

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از دیروز به میزبانی تهران آغاز شد. تیم ملی ایران از دیروز با تمام قوا و تنها با یک تغییر نسبت به مسابقات اخیر کارش را آغاز کرد تا ضمن حمله به سومین جام قهرمانی آسیا، برای مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده شود. هشت تیم برتر این مسابقات باید در دی برای کسب تنها سهمیه موجود برای قاره آسیا تلاش کنند. ایران عصر دیروز در نخستین بازی به مصاف سریلانکا رفت. والیبالیست‌های تیم ملی در دومین دیدار امروز ساعت 18:30 در سالن آزادی به مصاف قطر می‌روند. سومین دیدار تیم ملی نیز فردا (یکشنبه) برابر استرالیا خواهد بود.