بی‌خیالی فدراسیون برای بازگشت کولاکوویچ!

ایگور کولاکوویچ، سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی والیبال ایران که به همراه پسرش در تهران حضور داشت پس از یک هفته‌ تهران را ترک کرد. کولاکوویچ در این مدت مذاکراتی را با مسئولان فدراسیون والیبال انجام داد، در نشست خبری حاضر شد و دیدار تیم‌های پیکان و سایپا را با حضور در خانه والیبال تهران تماشا کرد. بعد از اینکه سرمربی تیم ملی، ایران را ترک کرد، برخی‌ها با انتقاد از این موضوع اعلام کردند کولاکوویچ علاقه‌ای به دیدن بازی‌های لیگ ندارد و ترجیح می‌دهد در کشورش به امورات شخصی‌اش برسد، اما واقعیت چیز دیگری بود. ویزایی که فدراسیون والیبال برای ایگور کولاکوویچ گرفته بود، هفت روزه بود و بعد از اتمام این دوران سرمربی تیم ملی به اجبار تهران را ترک کرد. نکته جالب‌تر اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند ایگور باید زودتر به ایران برگردد و رقابت‌های لیگ برتر را که به مراحل حساس نزدیک می‌شود از نزدیک نظاره‌گر باشد. حتی خود کولاکوویچ هم گفته بود روز شنبه 29 دی به تهران برمی‌گردم. حالا بیش از یک هفته از تاریخی که ایگور اعلام کرده، گذشته و او هنوز به ایران نیامده است. ظاهرا همه چیز در فدراسیون والیبال روی هواست؛ چراکه گفته می‌شود ایگور علاقه دارد زودتر به ایران بیاید، اما فدراسیون در اخذ ویزا برای وی کوتاهی کرده است. به نظر می‌رسد داوری به عنوان سرپرست فدراسیون چندان در جریان موضوعات قرار ندارد و از طرفی تیم ملی هم سرپرست ندارد تا این امور را پیگیری کند.

    


دلخوری حدادی با تیم ملی تمام می‌شود؟

تیم ملی بسکتبال دو دیدار حساس در پنجره ششم رقابت‌های انتخابی جام جهانی دارد. تیم ملی دوم اسفند میزبان ژاپن است و پنجم همین ماه باید برابر استرالیا بازی کند. با توجه به اینکه هر دو حریف ایران ترکیب کاملی را عازم تهران خواهند کرد تیم ملی نیاز دارد تا از تمام توان خود بهره ببرد. در همین راستا کادر فنی تیم ملی هنوز نفرات دعوت شده به اردو را معرفی نکرده اما مهران شاهین‌طبع اعلام کرده که فدراسیون ایران با باشگاه چینی حامد حدادی مذاکرات را انجام داده تا او بتواند در زمان تعطیلی لیگ چین و دیدارهای تیم ملی در تهران باشد و به میدان برود. با توجه به اهمیت هر دو مسابقه تیم ملی حضور حدادی برای تیم ملی ضروری است و خبر خوب این است که حدادی در زمان تعطیلات لیگ CBA به ایران می‌آید اما اینکه در این دو بازی حضور خواهد داشت یا نه مشخص نیست. او همانند برخی دیگر از ملی‌پوشان از اتفاق‌ها و اظهارنظرهایی که در گذشته انجام شده دلخور است و فدراسیون هنوز نتوانسته مشکلات را حل و شرایط حضور این ستاره در تیم ملی را مهیا کند.

    


شکایت از رکابزن المپیکی  به اتهام تهدید به مرگ!

مصطفی چایچی مدیر پیشین تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری از یکی از رکابزنان که سابقه حضور در المپیک و کسب مدال بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، به دادگاه شکایت کرده است. موضوع شکایت «تهدید به مرگ» از سوی رکابزن سابق تیم ملی بوده است. پرونده شکایت فعلا مراحل دادرسی است و قرار است دادگاه پس از بررسی مدارک و مستندات دو طرف در مورد این اتهام تصمیم‌گیری کند. چایچی شاکی پرونده در این‌باره گفت:«من مجبور به شکایت شدم. نمی‌خواستم این کار را انجام دهم چون متهم را مثل بچه خودم می‌دانستم اما چندین بار تهدید به مرگ شدم، بر این اساس ناگزیر به شکایت شدم.»

او در پاسخ به این پرسش که امکان دارد از شکایتش صرف نظر کند، تصریح کرد: «نه. شکایت را پس نمی‌گیرم، چون مسائلی وجود دارد که امکان بازگو کردنش نیست. چند نفر به من گفتند چرا شکایت کرده‌ام اما من راهم را ادامه می‌دهم زیرا مسائلی هست که از آنها نخواهم گذشت و تا آخر پیگیر موضوع خواهم بود.»

اما در این خصوص رکابزن متهم حاضر به صحبت و بازگو کردن جزئیات طرف دیگر داستان نشد. او ترجیح داده سکوت کند تا آینده حقیقت را روشن کند.