یزدانی و میدانی غیرمفید

رضا یزدانی آزادکار باتجربه تیم ملی که در تصمیمی ناگهانی قید حضور در تورنمنت گرجستان را زد تا به این واسطه حضورش در مسابقات جهانی در ابهام برود، دلیل این تصمیم خود را بیماری و دور شدن از شرایط ایده‌آل و البته فرصت کم تا مسابقات جهانی عنوان کرده و دلایل انصرافش از حضور در گرجستان را در نامه‌ای به فدراسیون اعلام کرد، می‌گوید اگر بدنش آماده نباشد قید حضور در جهانی را نیز می‌زند. هرچند در حال حاضر هدفش حضور در تشک جهانی است. یزدانی در این باره گفت:«هدفم این است در فرصت باقی‌مانده تا مسابقات جهانی روی افزایش آمادگی بدنی تمرکز کنم تا آن را به شرایط مطلوب جهت حضور در این رویداد بزرگ برسانم. با توجه به بیماری که داشتم، مدتی نتوانستم خوب تمرین کنم و به خاطر مصرف آنتی بیوتیک دچار کاهش وزن شدم بنابراین با توجه به شرایط بدنی که در حال حاضر دارم حضور در تورنمنت گرجستان را برای خودم مفید نمی‌دیدم چراکه معتقدم کشتی گرفتن در این تورنمنت آورده‌ای جز عقب افتادن از برنامه تمرینی و از دست دادن زمان برایم نداشت.» وی در ادامه افزود:«با تمام توان تلاش می‌کنم اما اگر حتی یک درصد هم به لحاظ بدنی به این جمع‌بندی برسم که نمی‌توانم در این مسابقات برای تیم ملی مفید باشم مطمئن باشید به مسابقات جهانی نمی روم و از حضور در این رقابت‌ها انصراف خواهم داد.»

    

اولین شکست آسمانخراش‌ها

تیم ملی بسکتبال در پی روند شکست‌ناپذیری‌اش در دیدارهای تدارکاتی خود در راه جام جهانی 2019 چین‌، بالاخره در یونان نخستین شکستش را تجربه کرد. تیم ملی بسکتبال در یک بازی دوستانه (غیررسمی) پیش از تورنمنت سه‌جانبه در کشور یونان، به مصاف تیم ملی یونان رفت که در این دیدار با نتیجه ۸۲ – ۶۹ مغلوب تیم میزبان شد. در پایان این دیدار حامد حدادی سنتر نام‌آشنا و ستاره تیم ملی ایران در این مسابقه با کسب ۲۰ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن بازی شد تا شب درخشش او باشد. همچنین یانیس آنته‌توکومبو ستاره تیم ملی بسکتبال یونان که در لیگ NBA مشغول است، به دلیل مشکل دستگاه گوارشی در این بازی حضور نداشت تا به عنوان غایب بزرگ این دیدار معرفی شود. شاگردان مهران شاهین‌طبع پس از این بازی غیررسمی در ادامه برنامه‌های آماده‌سازی خود، در قالب یک تورنمنت سه‌جانبه که به میزبانی یونان برگزار می‌شود، شنبه و یکشنبه به مصاف تیم‌های ملی مجارستان و یونان می‌روند.

    

غیابان رکوردگیری وزنه

رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی در حالی انجام شد که سه وزنه‌بردار در آن حضور نداشتند. علی هاشمی که پیش از این دچار شکستگی انگشت دست شده بود در ایلام شهر خود به سر می‌برد و مشغول درمان است. کیانوش رستمی هم که در کرمانشاه تمرین می‌کند در رکوردگیری شرکت نکرد تا باز هم غایب اصلی رکوردگیری‌ها نام بگیرد. همان‌طور که او پیش از این هم غایب اصلی رکوردگیری‌ها بود. همچنین سعید علی‌حسینی هم با وجود اینکه در اردو بود اما در رکوردگیری وزنه نزد که دلیل آن مصدومیت عنوان شد. از آنجا که فدراسیون تا جمعه هفته آینده فرصت دارد اسامی نهایی نفرات را برای مسابقات قهرمانی جهان ارسال کند، تصمیم دارد چند روز دیگر لیست نهایی را اعلام کند.

    

واریزی 7 میلیاردی

کمیته ملی المپیک هفت میلیارد تومان به حساب فدراسیون‌های ورزشی واریز کرد. با توجه به اینکه این کمیته اردیبهشت‌ماه ۵۰ درصد بودجه سال ۹۷ را پرداخت کرده بود با واریزی ۳۰ درصد در مرحله دوم، اعتبارات فدراسیون‌ها را به ۸۰ درصد سال ۹۷ رساند. با توجه به اینکه فدراسیون‌های ورزشی خود را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کنند، رییس کمیته ملی المپیک در تلاش است تا با پرداخت اعتبارات به فدراسیون‌های ورزشی به آنها برای کسب سهمیه کمک کند.