اولین چالش دبیر؛ بدهی مالیاتی

به فاصله یک روز از تحویل فدراسیون کشتی به علیرضا دبیر، حساب‌های مالی فدراسیون مسدود شده و این امر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. مسدود شدن حساب‌های فدراسیون که دلیل آن نیز بدهی مالیاتی است، در سال‌های اخیر ایجاد شده و حالا دبیر در نخستین روزهای ورود دوباره‌اش به کشتی، پیش از آن که به امور فنی و انتخاب افراد مورد نظرش در حوزه اجرایی بپردازد، باید این مشکل را حل کند تا حساب‌های فدراسیون کشتی باز شود. این نخستین چالش دبیر است که باید در کنار کارهای مهم دیگرش برای حل آن اقدام کند. به عنوان مثال حمایت از تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد که تورنمنت‌های بسیار مهمی پیش رو دارند. البته دبیر با سر زدن به خانه‌های کشتی و صحبت با کادر‌های فنی استارت این حمایت را زده است. همینطور حمایت از کشتی بانوان نیز یکی دیگر از مواردی است که انتظار می‌رود دبیر طبق قولی که داده آن را در اولویت کارهای خود بگذارد. کشتی بانوان بعد از استعفای رسول خادم به کلی فراموش شد و حالا دختران کشتی برای درخشش در عرصه بین‌المللی چشم‌انتظار حمایت‌های رییس جدید فدراسیون هستند. تیم ملی آلیش بانوان 16 مرداد مسابقات قهرمانی آسیا، 11 شهریور بازی‌های جهانی هنرهای رزمی داخل سالن آسیا و 8 مهر مسابقات جهانی آلیش را پیش رو دارد.

    

40 روز شلوغ در بسکتبال

شاگردان مهران شاهین‌طبع در تیم ملی بسکتبال تا رسیدن به جام جهانی چین یک دوره 40 روزه بسیار شلوغ را در پیش دارند. این 40 روز به تورنمنتی ختم می‌شود که آسمانخراش‌های ایران برای رسیدن به آن زحمت بسیاری کشیدند. جایی که مسیر اصلی کسب سهمیه المپیک از آن می‌گذرد و بسکتبالیست‌های ایران نیز به شدت تشنه حضور در اصلی‌ترین آوردگاه ورزشی دنیا هستند. برنامه ملی‌پوشان از ساعت ۲:۴۵ بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود که آنها راهی پرتغال می‌شوند تا چهار مرداد  اولین بازی تدارکاتی خود را در پرتغال مقابل اسلواکی برگزار کنند. تیم ملی شنبه در دومین بازی تدارکاتی خود به مصاف دانمارک می‌رود و یکشنبه نیز با میزبان مسابقه می‌دهد. با پایان اردوی پرتغال تیم ملی برای دو بازی تدارکاتی با اردن و روسیه به روسیه می‌رود. بسکتبالیست‌ها سپس راهی یونان می‌شوند و در ابتدا یک بازی غیررسمی با میزبان برگزار می‌کنند. یک بازی رسمی با مجارستان و یک بازی رسمی با یونان دیگر برنامه‌های تیم در این کشور است. تیم ملی برای از سرگیری تمرینات ۲۲ مردادماه به تهران بازمی‌گردد. شاگردان شاهین‌طبع احتمالا ۳۱ مرداد راهی چین، میزبان جام جهانی می‌شوند تا یک دیدار با مونته‌نگرو برگزار کنند. در صورت برد در این بازی، ایران به مصاف برنده لهستان و نیجریه و در صورت باخت با بازنده این دو تیم دیدار خواهد کرد. ۶ شهریورماه هم تیم ملی راهی گوانگژو،‌ محل برگزاری اولین بازی خود خواهد شد. ایران در جام جهانی در تاریخ‌ها 9، 11 و 13 شهریور به ترتیب برابر پورتوریکو، تونس و اسپانیا به میدان می‌رود.

    

فقط دو فرصت

ملی‌پوشان تیراندازی با کمان کشورمان بعد از مسابقات جهانی هلند، نخستین دور از تمرینات خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو از دیروز (اول مرداد) آغاز کردند. مسابقات قاره‌ای تایلند که آذرماه برگزار می‌شود و مسابقات جهانی برلین که خرداد سال آینده برگزار خواهد شد دو رقابتی هستند که ملی‌پوشان کشورمان برای کسب سهمیه المپیک پیش رو دارند اما هر دو مسابقه با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند. در مسابقات تایلند، تنها سه سهمیه انفرادی به ریکرو بانوان و سه سهمیه انفرادی به ریکرو مردان داده خواهد شد و این در حالی است که در مسابقات جهانی برلین سه سهمیه تیمی توزیع می‌شود علاوه براین باقی مانده سهمیه انفرادی نیز بررسی خواهد شد. باید دید کمانداران ایران از این سهمیه‌های محدود سهم می‌برند یا نه.