دیدار سوم با مدعی قهرمانی

دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی بسکتبال برای ۱۶ تیم حاضر در گروه‌های اول تا چهارم این رقابت‌ها امروز چهارشنبه با برگزاری رقابت‌های روز سوم به پایان می‌رسد. در این روز از رقابت‌ها تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت 17 مقابل اسپانیایی صف‌آرایی خواهد کرد که بعد از آمریکا در رده دوم رنکینگ جهانی قرار دارد و جزو مدعیان این دوره جام جهانی هم به حساب می‌آید. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که اسپانیا صعودش را قطعی کرده و ایران با قبول دو شکست رنگ صعود را نمی‌بیند و باید برای تعیین جایگاه در ادامه در گروه بازنده‌ها مسابقه بدهد. ایران البته با امید به غلبه بر پورتوریکو و تونس و صعود از مرحله مقدماتی در جام جهانی شرکت کرد اما با واگذاری نتیجه رقابت مقابل این دو تیم، خیلی زود به این رویای خود پایان داد. با توجه به پیروزی لهستان برابر چین میزبان که یکی از جدی‌ترین رقبای ایران در راه کسب سهمیه المپیک است، روزنه‌ای از امید برای المپیکی شدن تیم ملی کشورمان وجود دارد. چین با شکست برابر لهستان و با رکورد یک برد و یک شکست، یک قدم از صعود به مرحله دوم جام جهانی بازماند و در صورتی که چین موفق به صعود از گروه نشود، تیم ملی ایران این شانس را خواهد داشت که با قرار گرفتن در رده بالاتر از این تیم به عنوان بهترین تیم آسیایی جام جهانی راهی مرحله بعد شود. تیم‌های کره جنوبی، فیلیپین و اردن هم باتوجه به گروه‌های سختی که در آن قرار دارند به احتمال فراوان قادر به صعود از گروه نخواهند بود. چین در سومین دیدار مرحله گروهی خود امروز به مصاف ونزوئلا خواهد رفت. در هر حال امروز پرونده ایران در مرحله گروهی جام جهانی بسته می‌شود. این دومین دیدار رسمی دو تیم ایران و اسپانیا طی سال‌های گذشته به حساب می‌آید. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا نیز با این تیم در گروه A همگروه بودند و نتیجه را واگذار کردند.

    

ملایی اولی‌اش را از دست داد

پس از پایان مسابقات جهانی جودو، فدراسیون جهانی رنکینگ بهترین‌های جودو جهان را اعلام کرد. سعید ملایی نماینده وزن 81- کیلوگرم ایرانکه در مسابقات جهانی توکیو از رسیدن به مدال بازماند و جایگاه پنجم را در این رقابت‌ها کسب کرد، پس از چند ماه صدرنشینی در جدول رنکینگ جهانی به جایگاه دوم بازگشت. رنکینگ‌های جدید جودو در حالی اعلام شده که بحث پناهندگی سعید ملایی و مسابقه دادنش زیر پرچم IOC در المپیک هنوز داغ است. با این حال رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، معتقد است ملایی می‌خواهد برگردد. او در این باره گفت:«پیغام‌هایی که ملایی به من می‌دهد، حاکی از این است که علاقه‌مند است برگردد و من هم پیغام دادم اینجا خانه او است و برای بازگشت مشکلی ندارد. ورزشکار ما در بحران تصمیم‌گیری قرار دارد. از این رو بر اساس آنچه در میدان اتفاق می ‌فتد باید تجزیه و  تحلیل کنیم.»

    

مسیر سابر عوض شد

تیم ملی شمشیربازی سابر که برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ تلاش می‌کند، از جام جهانی مصر دوباره به مسابقات بر می‌گردد. شمشیربازی ایران قرار بود در اولین مسابقه در جام جهانی الجزایر شرکت کند که چون میزبان توانایی برگزاری مسابقات را نداشت بنابراین برگزاری آن لغو و جام جهانی قاهره مصر جایگزین  شد. جام جهانی مصر ۲۵ تا ۲۷ آبان برگزار می‌شود و ایران به دنبال این است که سهمیه تیمی خود را قطعی کند. سابریست‌های ایران از ۲۳ شهریور تمرینات خود را دوباره از سر خواهند گرفت. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر، نیما زاهدی و جواد میرحسینی نفرات دعوت شده به اردو هستند که در پایان چهار نفر راهی جام جهانی مصر خواهند شد.