حدادی فینالیست جهان شد

مرحله مقدماتی مسابقات پرتاب دیسک رقابت‌های قهرمانی جهان در دو گروه برگزار شد که احسان حدادی نماینده کشورمان با رکورد 64.84 متر به فینال رسید. حدادی در پرتاب اول خود دیسک را 64.84 متر پرتاب کرد و در دو شانس بعدی نیز رکوردهای 63.5 و 61.29 متر را به ثبت رساند. 12 پرتابگر از دو گروه به فینال راه یافتند و امروز باید برای قهرمانی بجنگند. رضا صالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک، سبحانی، سفیر ایران در قطر و مجید کیهانی، رییس فدراسیون دوومیدانی در ورزشگاه حضور داشتند و رقابت حدادی را مشاهده کردند. فینال مسابقات امشب ساعت 21:45 برگزار خواهد شد. حسن تفتیان در دوی سرعت و مهدی پیرجهان در دوی 400 متر با مانع دیگر نمایندگان تیم ملی ایران بودند که موفق به صعود به مرحله نیمه‌‌نهایی رقابت‌ها نشدند.

    

سومی نفتی‌ها در جام باشگا‌ه‌ها

دیدار رده‌بندی مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا در بانکوک تایلند برگزار شد که نفت آبادان موفق شد حریف خود را 81 بر 69 از پیش رو برداشته و در جایگاه سوم قرار بگیرد. نفتی‌ها در این بازی کوارتر اول را 30 بر 25 پیروز شدند، اما در کوارتر دوم این المحرق بود که 23 بر 20 به برتری رسید. در 10 دقیقه سوم و چهارم هم این شاگردان حماد سامری بودند که 17 بر 12 و 14 بر 9 حریف خود را شکست دادند. دیدار فینال رقابت‌ها هم دیروز میان دو تیم الریاضی لبنان و آلوارک ژاپن برگزار شد. پتروشیمی بندرامام سال گذشته عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرده بود که نفتی‌ها نتوانستند از آن دفاع کنند.

    

بررسی تعلیق جودو با مسئولان IOC

سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک که به منظور حضور در نشست هیات رییسه و  اجرایی شورای المپیک آسیا به قطر سفر کرده بود، در حاشیه این سفر دیدارهایی با برخی مقامات ورزشی حاضر در دوحه داشت. «نیامکی» مدیر سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک یکی از افرادی بود که صالحی‌امیری با او نشست داشت. نیامکی در این نشست تاکید کرد که در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته ملی المپیک ایران و  ویزر رییس فدراسیون جهانی جودو در خصوص اتفاقات پیش آمده در رشته جودو  گفت‌وگو و نتیجه‌گیری خواهد شد. فدراسیون جهانی جودو اخیرا به دلیل اتفاقات پیرامون سعید ملایی در مسابقات گزینشی المپیک که منجر به پناهنده شدن وی شد، جودوی ایران را تعلیق کرد.

    

تغییر ترکیب به خاطر کیانوش!

محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی تایلند گفت:«بعد از تمرینات فشرده و پرفشاری که پشت سر گذاشتیم با تغییرات نسبتا زیادی تیم به مسابقات جهانی اعزام شد و تا روزهای آخر عملکرد تیم قابل قبول بود و اگر در فوق‌سنگین وزنه‌بردار ما در جدول رقابت باقی مانده بود روی سکوی نایب قهرمانی می‌رفتیم.» وی با اشاره به عملکرد کیانوش رستمی افزود:«به خاطر حضور رستمی در ترکیب، مجبور به ایجاد تغییراتی در نحوه چینش نفرات‌مان شدیم و به اجبار رضا دهدار را که یک وزنه‌بردار 96 کیلویی است، به یک وزن بالاتر بفرستیم و امیر حقوقی که آمادگی نسبتا مطلوبی داشت و تا لحظه آخر اعزام هم در اردو حضور داشت و حتی به رکورد مجموع 390 کیلوگرم هم رسیده بود، از ترکیب کنار بگذاریم. حداقل انتظار ما این بود که رستمی بعد از اینکه از دور رقابت‌ها در یک‌ضرب اوت کرد، در حرکت دوضرب یک حرکت برای تیم ملی انجام می‌داد که با همان امتیاز تک حرکت دوضرب تیم ملی را روی سکوی دومی تیمی قرار می‌داد، چون فاصله ما با بلاروس برای نایب‌قهرمانی فاصله اندکی بود. امتیازی که رستمی برای ایران آورد صفر بود و این توقع، توقع بی‌جایی نبود که حداقل به خاطر پرچم کشورش و مردم ایران یک حرکت را انجام دهد.»