برد دوم با عبور از کانگوروها

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در چارچوب مسابقات جام‌جهانی 2019 ژاپن، به مصاف تیم استرالیا رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر یک به سود ایران خاتمه پیدا کرد. ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا موذن استفاده کرد تا باز هم جوانان یک برد به نام ایران بزنند. در اولین ست هر دو تیم بازی را خوب شروع کردند، اما تیم ایران به واسطه سرویس‌های خوب غفور و اسفندیار توانست از حریف پیش بیفتد و در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران تمام شد. در ست دوم استرالیایی‌ها بهتر شروع کردند، اما شاگردان کولاکوویچ تلاش کردند تا اختلاف تیم‌ها زیاد نشود اما با این حال این ست 25 بر 18 به سود استرالیا خاتمه پیدا کرد. استرالیایی‌ها با روحیه برد ست دوم در ست سوم هم آغاز خوبی داشتند اما شاگردان کولاکوویچ اجازه خودنمایی به حریف ندادند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران تمام شد. ست چهارم با عملکرد خوب ایران آغاز شد. ستی که 27 بر 25 به سود شاگردان کولاوویچ تمام شد تا دومین برد ایران در جام جهانی ثبت شود. تیم ایران از سه بازی قبلی خود دو شکست مقابل روسیه و مصر و یک پیروزی مقابل کانادا در کارنامه دارد. استرالیا هم در دو بازی اول خود مغلوب برزیل و مصر شد و در بازی سومش توانست روسیه را شکست دهد. در پایان این مسابقه امیر غفور، پشت‌خط‌زن ایران توانست 18 امتیاز به تنهایی کسب کند و عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص دهد. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه 48 امتیاز از اسپک، 10 امتیاز از دفاع روی تور، 7 امتیاز از سرویس مستقیم و 30 امتیاز از اشتباهات استرالیا کسب کرد. در طرف مقابل استرالیایی‌ها هم 46 امتیاز از اسپک، 10 امتیاز از دفاع روی تور، 4 امتیاز از سرویس مستقیم  و 30 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند. شاگردان ایگور کولاکوویچ امروز در پنجمین مسابقه خود از ساعت 8:30 مقابل برزیل قرار خواهند گرفت.

    

ترکیب ووشو برای جهانی

پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان از 27 مهر به میزبانی شانگهای چین آغاز می‌شود. تیم ملی ایران نیز در دو بخش ساندا و تالوی مردان و زنان در این رویداد شرکت می‌کند. در ساندای مردان در 65 کیلوگرم عرفان آهنگریان،‌ در 70 کیلوگرم محسن محمدسیفی، در 75 کیلوگرم ‌یوسف صبری، در 80 کیلوگرم علی خورشیدی و در 85 کیلوگرم میلاد عارفی‌مقام با هدایت حسین اوجاقی نمایندگان کشورمان هستند. همچنین در تالوی مردان تیم دوئلین متشکل از فرشاد عربی، نوید مکوندی و امیرمحمد رضایی و در تالوی انفرادی سیدمحمدحسینی، مصطفی حسن‌زاده و محمدعلی مجیری حضور دارند. در ساندای بانوان در65 کیلوگرم الهه منصوریان، در 70 کیلوگرم ‌شهربانو منصوریان و در 75 کیلوگرم‌ مریم هاشمی حضور دارند. در تالوی زنان نیز زهرا کیانی و هانیه رجبی اعزام می‌شوند.

    

برلین آخرین شانس کمانداران

برلین که میزبانی سومین مرحله مسابقات جهانی تیراندازی با کمان در ماه ژوئن را بر عهده دارد، آخرین شانس کمانداران برای کسب سهمیه المپیک 2020 است. تیروکمان ایران در المپیک ریو تنها یک نماینده داشت، حال باید دید در آخرین فرصت المپیکی شدن، کمانداری می‌تواند خود را به توکیو برساند. در تقویم فدراسیون جهانی، برلین روزهای 21 تا 28 ژوئن میزبان مسابقات جهانی تیراندازی با کمان خواهد بود. گواتمالا نیز روزهای 20 تا 26 آوریل میزبان مرحله نخست مسابقات جهانی در سال 2020 است. مرحله دوم مسابقات جهانی به میزبانی شانگهای روزهای 4 تا 10 می برگزار می‌شود. میزبان مرحله فینال این رقابت‌ها که قرار است روزهای 26 و 27 سپتامبر برگزار شود، هنوز اعلام نشده است.