وظیفه کیانوش و وظیفه فدراسیون

کیانوش رستمی وزنه‌بردار دسته 96 کیلوگرم تیم ‌ملی درباره احتمال از دست دادن المپیک گفت:«وظیفه ما برابر فدراسیون این است که تمرینات‌مان را انجام دهیم و بدن‌مان شرایط خوبی داشته باشد و بقیه مسایل به فدراسیون مربوط می‌شود. وظیفه فدراسیون است که اسامی ما را برای مسابقات رد کند و تمام کارهای سایت فدراسیون جهانی و تمام برنامه‌ها را رصد کند و جلو ببرد. من به شخصه در این کار هیچ مسئولیتی ندارم و در خصوص ثبت‌نام در سایت جهانی نیز چیزی نمی‌دانم و چیزی هم به ما یاد نداده‌اند.» وی افزود:«اگر کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی را از دست بدهیم، قرار است چه کسی را جایگزین کنیم؟ ما ورزشکاران خیلی خوبی داریم ولی الان وزنه‌برداری به ستاره‌هایی نیاز دارد که بتوانند در المپیک افتخارآفرینی کنند. اگر به من کمک نکنند واقعا مدال المپیک هم در کار نیست و دیگر کیانوش رستمی نداریم. 15 سال است که در اوج هستم و هیچ ورزشکاری را به این صورت نداشته‌ایم که افت کند و دوباره برگردد. من در 96 کیلوگرم دوباره می‌توانم در دنیا با همه رقابت کنم. یک زمانی بدنم جا نیفتاده بود ولی امروز دوباره می‌توانم. پس مسیر را برایم حفظ کنید.» کیانوش در حالی باز هم با اعتماد به نفس از شانس اصلی بودنش برای مدال المپیک صحبت می‌کند که در سه سال اخیر (بعد از المپیک ریو) نتوانسته به قول خودش عمل کند و در این مدت دستاوردی برای تیم ملی نداشته است. حال باید منتظر ماند و دید در ادامه حمایت‌های همه جانبه باز هم فرصت دیگری به رستمی داده می‌شود یا خیر. در این میان طبق شنیده‌ها کمیته ملی المپیک شرط ورود به ماجرای کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی که برای رفتن به گزینشی المپیک به مشکل خوردند را درخواست کتبی فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرده است.

    

امید کاراته به سهمیه کامل

کاراته ایران روز‌های سرنوشت‌سازی در پیش دارد و کسب امتیازات المپیکی و قرار گرفتن در بین نفرات برتر رنکینگ اولویت تمام کاراته‌کا‌ها است، با این حال جایگاه آنها در رنکینگ المپیکی نشان می‌دهد که می‌توان به کسب سهمیه حداکثری امیدوار بود. در کومیته مردان شرایط در دو وزن بسیار ایده آل است. در 75- کیلوگرم بهمن عسگری در رده دوم است و با توجه به اینکه یکی از رقیبان مستقیم او ژاپنی است و به علت میزبانی سهمیه مستقیم دارد، به نطر نمی‌رسد خطری در این وزن بهمن را تهدید کند. در 75+ کیلوگرم هم شرایط بسیار خوب است و گنج‌زاده سوم، پورشیب چهارم و اباذری یازدهم هستند و می‌توان از حالا روی یکی از آنها به عنوان کاراته‌کای المپیکی این وزن حساب کرد. اما در 67- مجید حسن‌نیا با قرار داشتن در رده چهاردهم کار سختی پیش رو خواهد داشت. در بخش بانوان هم در 55- کیلوگرم طراوت خاکسار هفتم و سارا بهمنیار نهم هستند که می‌توان به ارتقای رنکینگ‌شان امیدوار بود. رزیتا علیپور هم در 61- کیلوگرم هفتم است و می‌تواند جایگاه خود را در رنکینگ بهبود ببخشد. اما حمیده عباسعلی کاپیتان تیم ملی در 61+ کیلوگرم هشتم است و بعید به نظر می‌رسد از پس کسب سهمیه المپیک برنیاید.

    

آخرین تلاش رئیس سابق

کمیسیون مسابقات کنفدراسیون آسیا یک بار دیگر در دوحه قطر تشکیل جلسه داد و در کنار اعضای ثابت خود میزبان تعدادی دیگر از مدیران کنفدراسیون نیز بود. به پیشنهاد مجید کیهانی  طرح برگزاری جام باشگاه‌های آسیا مطرح شد و مکانیزم برگزاری آن نیز در قالب پروپوزالی در اختیار اعضا قرار گرفت تا ضمن بررسی‌های نهایی طرح، نحوه اجرای آن نیز مورد بازنگری قرار بگیرد. لیگ دوومیدانی امسال توانست نظر مثبت خیلی از شرکت‌کننده‌ها را جلب کند و در صورت تداوم این موضوع می‌توان شاهد حضور تیم‌ها در میادین بین‌المللی بود. باید اذعان داشت این طرح، در میان تصمیم‌های عجیب کیهانی طرح خوبی است.