در روزهایی که بحث ورود بانوان به استادیوم برای تماشای مسابقه‌های فوتبال دوباره داغ شده و شکل جدی‌تری به خودش گرفته، دخترها ثابت کرده‌اند که از فوتبال چیزهای بیشتری هم می‌خواهند. تیم ملی نوجوانان دختر فوتبال ایران، این روزها دست به یک شاهکار بزرگ زده و قهرمانی تورنمنت کافا را به دست آورده است. در تورنمنت قهرمانی آسیای مرکزی ملقب به کافا، ایران ابتدا تاجیکستان و قرقیزستان را شکست داد و سپس در دیدار نهایی، موفق به شکست دادن ازبکستان شد. ایران در دیدار پایانی، تیم ملی ازبکستان را با نتیجه سه بر دو شکست داد و به یک دستاورد مهم و جذاب دست پیدا کرد. شاید این قهرمانی، یک شروع دلچسب برای یک نسل بااستعداد از فوتبال بانوان در ایران باشد. پیش از این دختران تیم ملی فوتسال، بر بام قاره آسیا ایستادند و تیم ملی فوتبال به پیروزی‌هایی تماشایی دست پیدا کرد اما هنوز امیدواری و انتظار زیادی در مورد آینده این تیم‌ها وجود دارد. اگر این نسل به خودباوری لازم دست پیدا کند، فوتبال ایران در رده بانوان نیز یکی از بهترین‌های آسیا و شاید حتی یکی از بهترین‌های دنیا خواهد شد.

در المپیک 2016 برای اولین بار در تاریخ، یکی از بانوان ورزش ایران موفق شد برای کاروان ایران مدال به دست بیاورد. این اتفاق پیش از این، هرگز رخ نداده است. موفقیت کیمیا علیزاده یک تجربه الهام‌بخش برای همه دختران ورزش ایران بود و به مرور زمان این موضوع، تاثیرش را در رشته‌های دیگر نیز نشان داد. پس از موفقیت در رشته‌های ورزشی فردی، حالا تیم‌های بانوان در ورزش‌های تیمی نیز دست به کارهای بزرگی زده‌اند. تیم ملی فوتبال نوجوانان دختر، در حالی به این سطح از آمادگی رسیده که تنها دو مرحله اردو را پشت سر گذاشته است. البته که رقبای این تیم در جام کافا، تیم‌های درجه یک و سطح اول آسیا به شمار نمی‌روند اما تیم‌های قابل احترام و نسبتا خوبی هستند و پیروزی برابر این تیم‌ها نیز، می‌تواند اهمیت زیادی برای فوتبال بانوان در ایران داشته باشد. بدون شک اگر تعداد اردوها افزایش پیدا کند و شرایط بهتری برای این تیم فراهم شود، این تیم می‌تواند در آینده روبه‌روی قدرت‌های اصلی قاره آسیا نیز قد علم کند. در چنین سطحی، انجام دیدارهای تدارکاتی به شدت اهمیت دارد و تیم باید در دیدارهای مختلف، محک بخورد تا بهترین استعدادهای ممکن را کنار خودش حفظ کند. اگر با یک برنامه‌ریزی کوتاه چنین موفقیتی برای فوتبال ایران به دست آمده، با یک برنامه‌ریزی مداوم و بلندمدت می‌توان یک تحول بزرگ را رقم زد. فوتبال بانوان ایران حتی در سطوح پایه، راهش را پیدا کرده و با وجود همه محدودیت‌ها، هر روز دختران بیشتری به این رشته ورزشی علاقه‌مند می‌شوند. 

حفظ این علاقه برای پیشرفت فوتبال بانوان، کاملا کلیدی است. علاوه بر این، جهت دادن به این علاقه در مسیر درست نیز حیاتی به نظر می‌رسد. حالا دیگر این دختران صاحب اعتماد به نفس لازم شده‌اند و به زودی در میادین مهم دیگری نیز محک خواهند خورد. فوتبال ایران از همین حالا به آنها افتخار می‌کند و خیلی زود بهانه بیشتری برای افتخار کردن به آنها خواهد داشت.