قهرمانی یزدانی بدون بازی فینال؟

حسن یزدانی آزادکار قهرمان ایران که با سه ضربه‌فنی به فینال رقابت‌های قهرمانی جهان رسید، عصر دیروز برای کسب مدال طلا باید به مصاف رقیب هندی‌اش می‌رفت. اما چند ساعت مانده خبر رسید حریف هندی یزدانی در فینال حاضر نمی‌شود تا قهرمانی ‌آزادکار ایرانی مسجل شود. سایت خبری تایمز هند در خبری مدعی شده بود دیپاک پونیا آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم این کشور به دلیل مصدومیت در دیدار فینال رقابت‌های جهانی قزاقستان برابر حسن یزدانی از ایران روی تشک نمی‌رود. این کشتی‌گیر هندی درباره مصدومیت خود گفت:«در دور نخست از ناحیه پا دچار مصدومیت شدم و در حال حاضر نیز ورم کرده است. دوست داشتم در فینال کشتی بگیرم اما مصدومیت مانع آن شد و نمی‌توانم مبارزه کنم.»

    

موسوی غایب بزرگ جام جهانی

رقابت‌های جام‌جهانی والیبال در حالی از روز سه‌شنبه، 9 مهر به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود که یکی از بهترین بازیکنان ایران غایب بزرگ این تورنمنت خواهد بود. گفته می‌شود سیدمحمد موسوی به دلیل خستگی و برخی مصدومیت‌های جزئی نمی‌تواند تیم ملی را در رقابت‌های جام‌جهانی همراهی کند. او که عنوان بهترین مدافع مسابقات والیبال قهرمانی آسیا را هم کسب کرد به تازگی با تیمی در لیگ لهستان به توافق رسیده و باید اقدامات حضورش در این تیم را هم فراهم کند. تیم ملی والیبال ایران برای حضور در این مسابقات جمعه تهران را ترک خواهد کرد. امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی درباره عدم اعزام محمد موسوی به مسابقات گفت:«هنوز قطعی نیست. لیست ۱۴ نفره مسابقات قهرمانی آسیا را برای اعزام به ژاپن در نظر داریم. موسوی برای انجام کارهایش و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگی‌اش تقاضایی از کولاکوویچ داشته است تا به مسابقات اعزام نشود اما سرمربی هنوز نظری در این زمینه نداده است. در حال صحبت و بررسی است، باید طوری تصمیم‌گیری شود که به تیم ملی لطمه زیادی وارد نشود.» خوش‌خبر همچنین از اعزام تیم بدون هیچ تغییری در ترکیب خبر داد:« ۱۴ بازیکن حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا برای حضور در جام جهانی  روز جمعه  به ژاپن اعزام خواهند شد.»

    

استارت دوباره والیبال از سه‌شنبه

تیم ملی والیبال ایران شنبه‌شب توانست استرالیا را شکست داده و برای سومین بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند. شاگردان ایگور کولاکوویچ بعد از دو روز استراحت باید از روز سه‌شنبه تمرینات خود را یک بار دیگر آغاز کنند. تیم ملی والیبال ایران باید خود را برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی آماده کند. طبق برنامه قرار است تیم ملی والیبال ساعت 21 جمعه تهران را به مقصد چین ترک کند و از آنجا راهی توکیو شود. رقابت‌های جام‌جهانی والیبال از روز سه‌شنبه 9 مهر به میزبانی ژاپن آغاز خواهد شد. ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی 9 مهر به مصاف روسیه می‌رود و 10 مهر به مصاف مصر می‌رود. کانادا، استرالیا، برزیل، آمریکاف تونس، آرژانتین، ژاپن، ایتالیا و لهستان دیگر رقبای ایران در این تورنمنت هستند. دیدار با لهستان 23 مهر برگزار می‌شود.

    

تفتیان اولین نماینده ایران

هفدهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان از روز جمعه 27 سپتامبر (5 مهر) به میزبانی شهر دوحه در قطر آغاز می‌شود و تا 6 اکتبر (14 مهر) ادامه خواهد داشت. در این دوره از مسابقات احسان حدادی در پرتاب دیسک، حسن تفتیان در دوی 100 متر و مهدی پیرجهان در دوی 400 متر با مانع ترکیب سه نفره ایران را تشکیل می‌دهند. از این تیم سه نفره کار تفتیان زودتر از بقیه آغاز می‌شود. او ابتدا پنج مهر در مرحله گروهی می‌دود. نیمه‌نهایی و فینال نیز شنبه برگزار می‌شود. پیرجهان دومین نماینده ایران نیز پنج مهر در مرحله گروهی حاضر می‌شود. او در صورت صعود شنبه باید در نیمه‌نهایی بدود. اما احسان حدادی شنبه در مرحله مقدماتی حاضر می‌شود و دوشنبه نیز فینال برگزار می‌شود.