اردوی آخر آزاد با یزدانی

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شاگردانش را به آخرین اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی و گزینشی المپیک فراخواند. این اردو از 15 تا 26 شهریور در خانه کشتی عبدا... موحد برگزار می‌شود. نفرات دعوت شده به اردو در 57 کیلوگرم رضا اطری، نادر حاج‌آقانیا و علیرضا سرلک، در 61 کیلوگرم بهنام احسان‌پور و محمدباقر یخکشی، در 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی و مهران شیخی، در 70 کیلوگرم یونس امامی، در 74 کیلوگرم رضا افضلی، در 79 کیلوگرم بهمن تیموری و علی سوادکوهی، در86 کیلوگرم حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و احمد بذری، در 92 کیلوگرم علیرضا کریمی، در 97 کیلوگرم رضا یزدانی، علی شعبانی و محمدحسین محمدیان، در 125 کیلوگرم یدا... محبی، امیرحسین زارع و علیرضا گرزبر هستند. نکته جالب این لیست اما دعوت از رضا یزدانی است که به خاطر مصدومیت قید حضور در رقابت‌های جهانی را زد. رقابت‌های جهانی روزهای 28 تا 31 شهریور در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی در مجموع حدود ۱۰۰۰ کشتی‌گیر از ۱۰۰ کشور جهان در کشتی آزاد و فرنگی مردان و کشتی زنان برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام نهایی شده‌اند.

    

حدادی امروز در فینال دایموندلیگ

احسان حدادی پرتابگر دیسک ایران که با حضور در دو مرحله دایموندلیگ به فینال این رقابت‌ها رسید، امشب باید به همراه هشت پرتابگر دیگر در فینال با هم مسابقه بدهند. حدادی در مسابقات دایموندلیگ قطر با رکورد 66.78 متر به مقام سومی رسید و در رقابت‌های دایموندلیگ استکهلم نیز با پرتابی به طول 65.34 متر به عنوان پنجمی دست یافت. در مرحله نهایی امشب در ماده پرتاب دیسک، قهرمانی چون دانیل استال از سوئد حضور دارد. این پرتابگر در ماه اخیر در رقابت‌های داخلی کشور سوئد با پرتابی به طول 71.86 متر موفق شد ضمن کسب عنوان نخست، رکورد ملی پرتاب دیسک کشورش را بشکند. در تعقیب استال سوئدی، فدریک دیکرز از جامائیکا با بهترین رکورد فصل 70.78 متر دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است. لوکاس ویس شیدینگر از اتریش با رکورد 68.14 متر، اولا استونس از نروژ با رکورد 67.78 متر، پیوتر مالاچوفسکی از لهستان با 67.23 متر در جدول پرتابگران دیسک مسابقات دایموندلیگ، پیش از احسان حدادی هستند. قهرمان پرتاب دیسک آسیا در فینال باید به مصاف حریفانی از جامائیکا، آلمان، لهستان، بلژیک، سوئد، نروژ و اتریش برود. حدادی در استارت لیست و بر اساس رکوردهایی که به ثبت رسیده، نفر سوم است و امید زیادی به کسب مدال و ایستادن روی سکو دارد.

    

سعادتمند دنبال ریاست والیبال

احمد سعادتمند، مدیرکل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان روز گذشته برای ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون  والیبال وارد فدراسیون شد و فرم‌های مربوط به پروسه ثبت‌نام را پر کرد. وی سابقه مدیرکلی ورزش‌وجوانان مازندران، سرپرستی فدراسیون پینگ‌پنگ، مدیرعاملی باشگاه بانک سرمایه و ریاست هیأت مدیره باشگاه استقلال را در کارنامه دارد. سعادتمند پیش از این سرپرست فدراسیون‌های اسکی، تنیس روی میز و... بوده و بارها برای ریاست یک فدراسیون اقدام کرده، اما تاکنون موفق نشده است. این در حالی است که وی چند ماهی رییس هیات‌مدیره استقلال بود و  به دلیل برخی از مسائل چند ماه قبل از این سمت استعفا داده بود که مورد موافقت وزیر قرار نگرفت اما سرانجام بعد از چند ماه، استعفای وی مورد پذیرش واقع شد.  

    

چهار نقره جهانی کوراش

رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان که در شهر «چونگ‌جو» کره‌جنوبی با حضور 184 کوراش‌کار از 42 کشور به پایان رسید. در روز پایانی این مسابقات، حامد رشیدی در وزن 100- کیلوگرم و جعفر پهلوانی در وزن 100+ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند. پیش از این نیز الیاس علی‌اکبری و امید تزتک در اوزان 81- و 90- به مدال نقره رسیده بودند. با این اوصاف تیم پنج نفره کوراش کشورمان با چهار مدال نقره به کار خود پایان داد و به عنوان سومی رسید. تیم‌های ازبکستان و ژاپن نیز در بخش مردان اول و دوم شدند. تیم ایران در دوره گذشته این مسابقات با تعداد نفرات بالا به یک مدال نقره و سه برنز رسیده بود.