دیدار با وزیر خروجی شایعات پناهندگی

خروجی شایعات پناهندگی علیرضا فیروزجا در فرانسه به دیدار او با مسعود سطلانی‌فر به همراه مهرداد پهلوان‌زاده رییس فدراسیون شطرنج در وزارت ورزش و جوانان ختم شد تا به این ترتیب آبی بر آتش شایعات ریخته شود. در این دیدار سلطانی‌فر از تلاش وزارت ورزش برای فراهم کردن تمام امکانات برای فیروزجا خبر داد. از جمله جذب یک مربی با دانش تا سطح فنی فیروزجا روز به روز بالاتر برود. پهلوان‌زاده گفته بود فیروزجا به دنبال اقامت است و پدرش گفته بود تنها برای لژیونری به فرانسه می‌رود. سلطانی‌فر از لژیونر شدن او ابراز خوشحالی کرد تا به این ترتیب پرونده این شایعات بسته شود.

    

فرزان در راه گرندپری

دومین مرحله مسابقات گرندپری تکواندو در سال 2019، 22 تا 24 شهریور به میزبانی چیبا ژاپن برگزار می‌شود. مردان ملی‌پوش تکواندوی کشورمان که از 13 مردادماه تمرینات خود را برای حضور در این رویداد آغاز کرده‌اند با ترکیبی 6 نفره به مصاف رقبای خود می‌روند. آرمین هادی‌پور، فرزان عاشورزاده،‌ میرهاشم حسینی، سروش احمدی، سجاد مردانی و سعید رجبی شاگردان فریبرز عسکری در این تورنمنت هستند و با هدف جمع‌آوری امتیاز و نزدیک شدن به سهمیه المپیک وارد شیاپ‌چانگ می‌شوند. این رقابت‌ها G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

    

حذف سرپرست کشتی‌

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در حالی آخرین مراحل آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های جهانی را پشت سر می‌گذارند که گفته شده دیگر نیازی به سرپرست ندارند. حذف سرپرست از جمع کادر تیم ملی کشتی آزاد از زمانی به طور غیرمستقیم صورت گرفت که نام هادی حبیبی از جمع کادر فنی اردوی کنونی حذف شد و دلیل موجهی هم برایش اعلام نشد. هرچند این اتفاق در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی رخ نداد و نام سرپرست همچنان در جمع کادر فنی وجود داشت، اما انگار حسام‌الدین جعفری هم به عنوان سرپرست تیم ملی در رقابت‌های جهانی حضور نخواهد داشت. حذف سرپرست از جمع کادر فنی تیم‌های ملی کشتی در میادینی مثل رقابت‌های جهانی، اتفاق بی‌سابقه‌ای است. اتفاقی که در ظاهر گفته شد به دلیل کاهش هزینه‌های سنگین اعزام تیم‌های ملی اتخاذ شده، اما برخی از اهالی کشتی نظر متفاوتی دارند که گویا حذف سرپرست از چارت تیم‌های ملی دلایل دیگری دارد که فعلا با توجه به عدم اثبات این دلایل نمی‌توان اشاره شفافی به آن کرد.

    

لغو اعزام به خاطر مشکل بلیت

امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال در خصوص اینکه چرا سفر تیم ملی جهت بازی دوستانه با مونته‌نگرو لغو شد، گفت:«دلیل اصلی لغو سفر، مشکل بلیت بود. تاریخ بلیت برای سوم سپتامبر بود و ما مجبور بودیم در چند گروه به مونته‌نگرو برویم. به همین خاطر این سفر را لغو کردیم. ما دو بازی دوستانه در تهران با استرالیا خواهیم داشت و مشکلی برای بازی دوستانه نداریم.» او درباره اینکه چه نیازی است سعید رضایی با پای شکسته در کنار تیم ملی باشد، گفت:«الان ما از رضایی استفاده نمی‌کنیم. قرار است فعلا وی دوران نقاهت خود را بگذراند. اگر تا رقابت‌های جهانی ژاپن رضایی بهبود پیدا کرد همراه تیم خواهد بود، در غیر این صورت مربی دیگری جایگزین او می‌شود.»