خداحافظی اجباری بریمانلو

رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان در حالی از فردا به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود که قرار بود از ایران تیم دو نفره سعید ملایی و محمد محمدی‌بریمانلو در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. اتفاقی که نیفتاد و در لحظه آخر این ملایی بود که به همراه مجید زارعیان سرمربی تیم ملی راهی ژاپن شد تا بریمانلو به دلیل آنچه فدراسیون اعلام کرد مبنی بر صادر نشدن روادیدش از این تورنمنت خط بخورد. این اتفاق در حالی رخ داد که شنیده می‌شود حضور نماینده رژیم صهیونیستی باعث شده فدراسیون روی نام بریمانلو قلم قرمز بکشد و او را در آستانه این مسابقات که امتیاز خوبی برای کسب سهمیه المپیک داشت، اعزام نکند. جودو همیشه درگیر حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی بوده و تقریبا می‌شود گفت هیچ‌وقت راهکار مناسبی برای حل این مشکل اتخاذ نشده است. اما این بار کار برای بریمانلو به جایی ختم شد که او در پستی اینستاگرامی به نوعی شفاف‌سازی کرد و نرفتنش به ژاپن را نه به خاطر روادید بلکه به دلیل تصمیم مسئولان بالامقام فدراسیون دانست. او در انتهای پیامش از دنیای ورزش قهرمانی هم خداحافظی کرد تا این ماجرا حسابی به تلخی بزند. حال باید دید فدراسیون جودو چه واکنشی به این خداحافظی خواهد داشت. آیا جودوکار جوان ایران به تاتامی برمی‌گردد یا به ورزشکاری تبدیل می‌شود که در اوج جوانی از عرصه ورزش دور می‌ماند.

    

بنا، نامدارها را نخواست

بعد از کش و قوس‌های فراوان و حواشی به وجود آمده پیرامون انتخاب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی قزاقستان سرانجام ترکیب شاگردان بنا برای حضور در مسابقات گزینشی نورسلطان در قزاقستان مشخص شد. به این ترتیب در 55 کیلوگرم پویا ناصرپور،‌ در 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی،‌ در 63 کیلوگرم میثم دلخانی،‌ در 67 کیلوگرم حامد تاب،‌ در 72 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد،‌ در 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی،‌ در 82 کیلوگرم سعید عبدولی،‌ در 87 کیلوگرم رامین طاهری، در 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی و در 130 کیلوگرم امیر قاسمی‌منجزی قرار است در رقابت‌های جهانی روی تشک حاضر شوند. این ترکیب در حالی اعلام شده که خبری از نامدارها نیست ولی بنا معتقد است این جوانگرایی به خاطر توجیه شکست احتمالی در قهرمانی جهان نبوده است. رقابت‌های جهانی کشتی و گزینشی المپیک روزهای 23 تا 31 شهریور در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

    

هادی امروز در کمیسیون پزشکی

پرویز هادی که مدتی است با مصدومیت کمر مواجه شده، امروز در فدراسیون پزشکی حاضر خواهد شد تا وضعیتش در آستانه مسابقات جهانی مورد بررسی قرار گیرد. او که یکی از امیدهای کسب مدال و سهمیه المپیک در مسابقات جهانی 2019 قزاقستان محسوب می‌شود، این روزها برای پیگیری تمریناتش با مشکل جدی مواجه شده است. به گفته محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی، هادی اصرار دارد که حتما در قزاقستان کشتی بگیرد اما با توجه به اینکه یک سال دیگر المپیک توکیو در پیش است، وضعیت او باید مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به خداحافظی کمیل قاسمی و حالا مصدومیت هادی نگرانی‌هایی در وزن 125 کیلوگرم ایجاد شده است. حال باید منتظر نظر کمیسیون پزشکی ماند تا دید چه سرنوشتی در انتظار این وزن است.