بنا  برگشت!

بعد از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، حمید بنی‌تمیم نایب رییس فدراسیون به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد تا هرچه زودتر زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند. بنی‌تمیم در دوره سرپرستی‌اش غلامرضا محمدی را به هدایت تیم ملی کشتی آزاد بعد از هفت سال بازگرداند. او حالا در انتصابی دیگر تصمیم جنجالی گرفت. بنی‌تمیم محمد بنا که بعد از المپیک ریو با اشک از هدایت تیم ملی کشتی فرنگی کناره گرفت را به این سمت بازگرداند. محمد بنا دارنده مدال نقره کشتی فرنگی جهان در سال 1983، سال‌ها سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان را در کارنامه ورزشی خود دارد. کسب سه مدال طلا در المپیک 2012 لندن و دو مدال برنز در المپیک 2016 برزیل و قهرمانی جام‌های جهانی و کسب نخستین عنوان نایب‌قهرمانی جهان و انتخاب به عنوان بهترین مربی جهان از جمله افتخارات محمد بنا در دوران سرمربیگری وی در تیم ملی کشتی فرنگی است.

    

ضیایی تا چهارشنبه مهلت گرفت

شنبه 26 آبان آخرین فرصتی بود که روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی طبق قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها باید استعفا می‌دادند. با این حال احمد ضیایی که از وقتی اجرای این قانون به گوش رسیده، تمام کارها و تمرکزش را روی حفظ صندلی‌اش گذاشت، همچنان از اتاق ریاست فدراسیون والیبال خارج نشده و تلاش‌هایش برای رئیس ماندنش ادامه دارد. ضیایی برای اینکه نامش به عنوان رئیس والیبال باقی بماند حتی دست به دامان فدراسیون جهانی هم شد. در حالی که تقریبا همه مدیران بازنشسته میزهای خود را ترک کردند، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است. رای دیوان عدالت قرار است چهارشنبه صادر شود و در صورت رد شکایت، ضیایی باید از سمت خود استعفا دهد. باید منتظر ماند و دید که در نهایت وضعیت رئیس بازنشسته فدراسیون والیبال به کجا خواهد انجامید و وی درنهایت چه زمانی صندلی خود را ترک خواهد کرد. هر بازنشسته‌ای که از امتیاز ایثارگری‌اش استفاده نکرده باشد، می‌تواند بعد از بازنشسته‌ شدن یک بار برگشت به کار داشته باشد و ضیایی می‌خواهد با استفاده از همین موضوع مثل تاج در فدراسیون بماند اما به نظر می‌رسد دیوان عدالت اداری این موضوع را تایید نکند. صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته هم از همین روش اقدام کرد اما با توجه به اینکه او یک بار از امتیازش استفاده کرده، احتمالا باید صندلی‌اش را ترک کند. تمام اینها در حالی است که ضیایی گفته هیچ مقاومتی برای رفتن ندارد و هر رایی که دیوان بدهد را می‌پذیرد. اما تلاش‌های او برای ماندن در این چند وقت نشان می‌دهد چندان زبانش با عملش یکی نیست. همچنین دیوان محاسبات به وزارت ورزش اعلام کرده هر فدراسیونی که رئیس بازنشسته دارد که هنوز استعفا نداده جرم محسوب می‌شود و بودجه‌شان قطع خواهد شد. به این ترتیب فدراسیون والیبال تا مشخص شدن تکلیف رئیسش نه بودجه‌ای دریافت می‌کند و نه مکاتبه‌ای خواهد داشت.

    

سابریست‌ها به 16 تا نرسیدند

تیم ملی سابر با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهرارسباران و نیما زاهدی به جام جهانی الجزایر رفت. سابریست‌های ایران اما از رسیدن به جمع 16 نفر برتر بازماندند. محمد رهبری به جمع 64 نفره رقابت‌ها راه پیدا نکرد. بعد از صعود دیگر شمشیربازان کشورمان به جمع ٦٤ نفر برتر، فرزاد باهر برای صعود به مرحله بعدی بازی خود را مقابل هانسول کره‌ای واگذار کرد. نیما زاهدی که جایگزین عابدینی شده بود نیز مسابقه‌اش را به داریو کاوالیری ایتالیایی باخت. اما علی پاکدامن برای صعود به جمع ٣٢ نفر جامس هانی بون از انگلستان را شکست داد و پس از آن بازی خود را به ونگر آلمانی واگذار کرد تا از حضور در جمع ١٦ نفر برتر مسابقات بازبماند. علی پاکدامن در پایان در رده بیست وسوم مسابقات جام جهانی الجزایر قرار گرفت.