هجدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ با ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی‌بر بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌های نمایشی بار دیگر مدیران تالارها و تماشاخانه‌های تصمیم به بازگشایی سالن‌های خود کردند. سامانه‌های فروش بلیت طی چند روز گذشته برخی از نمایش‌های جامانده دوره پیشین اجرا را وارد چرخه گیشه کرده‌اند تا در نهایت تئاتر تهران با 10 نمایش از 26 اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کند.

از  روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه نمایش «کنسرت مرگ گرم» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر  در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز به کار می‌کند.

«مِرفی» عنوان دیگر نمایش مجموعه تئاتر شهر است که از روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی اجرا می‌شود.

در تالار چهارسو نیز تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میثم یوسفی از روز پنجشنبه 30 اردیبهشت سال 1400 روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر قرار است میزبان نمایش «عمو لاوروف» به کارگردانی امیر امیری در سالن استاد ناظرزاده کرمانی باشد. دیگر نمایش این سالن، «لوله» به کارگردانی علیرضا اجلی است. در دیگر سالن ایرانشهر یعنی سالن استاد سمندریان، حسین پوریانی‌فر نمایش «هار» را روی صحنه می‌برد. در این سالن نمایش «سگک» رضا بهرامی و به قلم کهبد تاراج روی صحنه می‌رود.

در تالار مولوی، «شب/ خارجی/ یرما» به روایت نسیم ادبی اجرا خواهد شد. این نمایش مستند روایت زنی به نام یرماست که برای آنچه که آرزویش را دارد، می‌جنگد و تسلیم قضاوت‌های جامعه نمی‌شود.

تالار محراب نیز از سالن‌ها فعال دوره جدید است. وحید شاهینی نمایش «باباکرم» به قلم فرهاد نقدعلی را از ۲۲ اردیبهشت روی صحنه برده است.

خانه نمایش مهرگان از معدود سالن‌های خصوصی است که اقدام به بازگشایی کرده است. قرار است سه نمایش «رویای یک نویسنده» به نویسندگی و کارگردانی میثم ترکمند، «تکرار» به کارگردانی حامد شیخی و «چهرازی» به نویسندگی مهدی راستی و کارگردانی کامبیز نیک‌آمیز در این مجموعه روی صحنه روند.

تماشاخانه استاد مشایخی، دیگر تماشاخانه خصوصی، با نمایش «من دیوانه نیستم» به کارگردانی مرتضی گلچین بازگشایی می‌شود.

در پردیس شهرزاد، با سه سالن، تنها نمایش «هجده سالگی» به کارگردانی فردین رحمانپور روی صحنه خواهد رفت. البته تبلیغاتی مبنی بر اجرای برخی از آثار تعطیل‌شده سابق در فضای مجازی منتشر شده است.تماشاخانه اهورا که در ایام کرونا گشایش یافته بود قرار است با نمایش «جمجمه‌ای در کانامار» اثر شکیبا علیزاده فعالیت خود را از سربگیرد.

فرهنگسرای نیاوران نیز از فضای باز خود برای اجرای نمایش «دهلیزهای بی‌انتهای تاریخ» اثر علی اتحاد بهره می‌گیرد.