دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

 مکان‌هایی برای بیان نظرات مردم تعیین شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جامعه مدنی باید بتواند اعتراض خود را بیان کند، گفت: جامعه مدنی باید بتواند در چارچوب قانون و ضوابط اعتراض خود را بیان کند و دولت باید یک مکان مشخص برای این منظور در نظر بگیرد.

«سعید رضا عاملی» در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایلنا که «در نظر گرفتن یک مکان مشخص برای اعتراضات رد شده است، به نظر شما چقدر این ضرورت وجود دارد که اعتراضات در یک مکان مشخص برگزار شود تا به خیابان‌ها کشیده نشود؟» گفت: به هر حال زمانی که لازم است، صدای جامعه شنیده شود، باید با یک روشی این اتفاق بیافتد. به گفته وی، اگر صدای جامعه در یک جایگاه مشخصی شنیده نشود، ممکن است تبدیل به یک اعتراض بد و خشن شود و برای جلوگیری از اعتراضات خشن، یکی از راه‌حل‌ها این است که مردم بتوانند در یک مکان مشخص حرفشان را بزنند.

    

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره کیک‌های آلوده به قرص

وزیر آموزش و پرورش درباره وجود کیک‌های مشکوک و آلوده به قرص در مدارس توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی،‌گفت: این کیک‌ها لزوما در مدرسه یافت نشده و در برخی استان‌ها داخل بعضی از کیک‌ها قرص‌هایی قرار داده شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار در فرآیند تولید اتفاق نیفتاده است. وی توصیه کرد بوفه‌های مدارس منحصرا از مراکز رسمی توزیع، اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان را خریداری کنند و اولیا هم بر این امر نظارت داشته باشند. به گفته وزیر آموزش و پرورش، مسئولان امنیتی در صدد پیدا کردن عوامل این کار هستند.

    

نامه محیط زیست برای توقف پیش‌فروش خودروهای یورو ۴

سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ایران خودرو، توقف پیش فروش ۴ خودروی این شرکت را خواستار شد.

 به گزارش ایسنا، سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به پیش‌فروش چهار محصول یورو ۴ نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت ایران خودرو ارسال و تاکید کرده است که در صورت پیش‌فروش این خودروها، سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

    

ورود دو قلاده توله شیر سفید آفریقایی به ایران

مدیر مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران از ورود دو قلاده توله شیرسفید به ایران خبر داده است.  به گفته شیردل، نوری این دو توله شیر سفید بعد از دو ماه تلاش و طی کردن روند اداری و اخذ مجوزهای لازم از کشور آفریقای جنوبی به صورت هوایی وارد کشور شدند.  به گفته نوری، شیر سفید از کمیاب‌ترین گونه شیرهای جهان است و یکی از این شیرها ماده و دیگری نر است.