ایران پس از پایان ضرب‌الاجل هم در برجام می‌ماند

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که بعد از پایان مهلت ۶۰ روزه به قدرت‌های اروپایی، گام بعدی ایران همچنان در چارچوب توافق برجام خواهد بود. بعیدی‌نژاد افزود که اگر اقدامی برای حفظ این توافق صورت نگیرد احتمال «فروپاشی برجام» وجود دارد. او توضیح بیشتری درباره چگونگی فروپاشی این توافق یا گام‌های بعدی ایران در این زمینه نداد. سفیر ایران در لندن در بخش دیگری از این مصاحبه به تنش‌ اخیر ایران و آمریکا اشاره کرد و رفتار واشنگتن را «تحریک‌آمیز» توصیف کرد. وی اضافه شدن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی را از جمله همین اقدامات ذکر کرد و آن را «تحریکات غیرضروری» خواند.

    

پیام پوتین به ایران چه بود؟

قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین بخش خاورمیانه وزارت خارجه درباره اظهارات پوتین که گفته بود روسیه آتش نشان نیست، به «انتخاب» گفت: پوتین به ایران این پیام را داده که نباید منتظر روسیه باشد و به نفع ایران نیست که از برجام خارج شود چراکه این امر باعث می‌شود انگشت اتهام به جای اینکه به سمت آمریکا باشد، به سمت ایران نشانه برود. او افزود: همان طور که در زمان تحریم ها در سازمان ملل، روس ها به نفع تحریم ها رای داده بودند، در صورت خروج ایران از برجام، شاید روس ها این بار هم مواضع قبلی را اتخاذ کنند.

    

حسین طائب مسئول اطلاعات سپاه شد

در مراسمی با حضور «سرلشکر سلامی»، فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام حسین طائب به عنوان مسئول اطلاعات سپاه و سردار سرتیپ پاسدار حسن محقق  نیز به جانشین اطلاعات سپاه معرفی شدند .

    

انتقاد ضرغامی  از لجبازی روحانی

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افطاری انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایتالیا که جمعه‌شب برگزار شد، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مدتی بی‌صاحب است، گفت: رئیس جمهور به دلیل لج‌بازی جلسات بزرگ‌ترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی کشور را تشکیل نمی‌دهد. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید حداقل یک هفته در میان جلسه تشکیل دهد اما جلسات گاهاً یک ماه، دو ماه، سه ماه و حتی چهار ماه تشکیل نمی‌شود و رئیس جمهوری می‌گوید من به دلیل اینکه از دو نفر(عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی) خوشم نمی‌آید و این‌ها در جلسه تند و صریح صحبت می‌کنند جلسات را تشکیل نمی‌دهم.

    

عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان:

شاید با باهنر بهتر بتوان کنار آمد تا واعظی

مرتضی حاجی، عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان و وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در گفتگویی تفضیلی درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی به مهر گفت: ممکن است با آقای باهنر بتوان بهتر کنار آمد تا آقای واعظی چرا که باهنر، مشکلات، ضرورت همکاری و نزدیکی مشترک را در جاهایی دقیق‌تر دیده است تا برخی افراد که فقط نگاه حزبی خودشان را دارند. اخیراً هم یک جمعی گفتگوی ملی راه انداخته‌اند و موضوعات مربوط به منافع ملی را مطرح می‌کنند. البته ممکن است تا ۱۰ سال دیگر هم به نتیجه مشترک نرسند اما به هرحال به این نتیجه رسیده‌اند که باید در کنار یکدیگر بنشینند و گفت‌وگو کنند.

    

وزارت خارجه:

اتهامات مغرضانه امیراحمدی ارزش پاسخ ندارد

روابط عمومی وزارت امور خارجه روز شنبه در واکنش به اظهارات اخیر هوشنگ امیراحمدی اعلام کرد: «متاسفیم که در جمهوری اسلامی ایران حمله به وزیر امور خارجه آنچنان حاشیه امنی برای برخی افراد با انگیزه‌های مشکوک ایجاد کرده تا هر اتهام سخیفی را به نظام نسبت دهند. تمامی اتهامات و افتراهای نامبرده به وزیر امور خارجه و نظام آنچنان بی اساس و مغرضانه است که ارزش هیچ گونه پاسخگویی ندارد.» هوشنگ امیراحمدی فعال و کارشناس مسائل سیاسی در جدیدترین مصاحبه خود اتهامات بی‌اساسی را علیه رئیس‌جمهوری و ظریف وزیر امور خارجه مطرح کرده است.