آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه (29 شهریور ماه) همزمان با تظاهرات صدها هزار نفر در اعتراض علیه گرم شدن زمین، از برنامه گسترده این کشور برای محافظت از آب و هوا به ارزش حداقل ۱۰۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۳۰ خبر داد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی فیزورگ، دولت ائتلافی مرکل پس از ماراتن مذاکرات شبانه، توافق‌نامه‌ای را برای مقابله با تولید گازهای گلخانه‌ای در بخش‌های انرژی و صنعت، تقویت وسایل نقلیه برقی که گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌کنند و سوق دادن مسافرها از استفاده از هواپیما به استفاده از قطار به امضا رساند.

بر اساس سیستم تجارت آلاینده، از مصرف سوخت‌های فسیلی جلوگیری می‌شود، ۸۶ میلیارد یورو به زیرساخت‌های ریلی اختصاص داده می‌شود و شهرها بلیط سالانه ۳۶۵ یورویی برای حمل و نقل عمومی را آزمایش می‌کنند. تجارت آلاینده، تجارت رویکرد مبتنی بر بازار برای کنترل آلودگی با ارائه مشوق‌های اقتصادی برای دستیابی به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای آلاینده است. کشورهای مختلف این سیستم را به‌عنوان راهکاری برای تغییرات آب‌ و هوایی بین‌المللی در مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای اتخاذ کردند.  روز جمعه در 575 نقطه آلمان علیه شرایط اقلیمی جهان  اعتراضاتی جریان داشت.