منتخب مجلس دوازدهم گفت: «در تهران مردم خیلی بیشتر از این می‌توانستند پای صندوق حاضر شوند اما وقتی مشاهده می‌کنند که صف مردم پای صندوق‌های رأی طولانی است، می‌گویند بعدازظهر رأی بدهیم و باز مجدداً مشاهده می‌کنند که صف‌ها کماکان طولانی است و می‌گویند شب رأی بدهیم. دلیل طولانی شدن صف‌ها در تهران این است که شرکت‌کننده باید نام ۴۶ نفر را روی برگه رأی بنویسند، در نتیجه وقت گرفته می‌شود.»

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرآنلاین، افزود: «اما با این حال مردم آمدند و کاری کردند که دشمن را ناامید کردند و ضربه مهلکی بر پیکر آن زدند و این پیروزی برای ملت بزرگ ایران و کشور بود.»

با این سطح نازل دانایی، برای مملکت تصمیم می‌گیرند

محمد فاضلی، جامعه‌شناس، در واکنش به ادعای کوثری در شبکه ایکس، نوشت: «اهمیتی ندارد که انتخابات و رأی ندادن مردم را در این سطح نازل دانایی تحلیل کنند، حداکثر این است که مردم لحظاتی پوزخند می‌زنند. بدبختی بزرگ آنجاست که با این سطح نازل دانایی، تصمیم برای مملکت می‌گیرند. یکی از ایشان بپرسد مشارکت 25 درصدی صف طولانیش کجا بود؟!»

روح تمام تحلیلگران عالم  در گور لرزید!

ادعای نماینده مردم تهران درباره علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات، واکنش فعال سیاسی اصلاح‌طلب را نیز به دنبال داشت.

عبدالله رمضان‌زاده، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تحلیل دقیق عدم مشارکت مردم: ‌صف‌های طویل رای‌دهندگان موجب کم شدن آراء شد! ‌ از استحکام این تحلیل روح تمام تحلیلگران عالم در گور لرزید!»

جماعتی که حتی منطق خوب بلوف زدن هم ندارند

همچنین احسان بداغی، فعال رسانه‌ای در همین راستا در شبکه ایکس خاطرنشان کرد: «یکی از انقلابی‌ها گفت موافقان حجاب اجباری در اعتراض به عدم تصویب لایحه حجاب رای ندادند. دیگری گفت مردم تاریخ انتخابات را نمی‌دانستند. حالا جناب سردار دلیل آورده صف بوده، آن هم در مشارکت ٢۴درصدی.

‌از جماعتی که حتی منطق خوب بلوف زدن هم ندارند، توقع منطق برای کشورداری خوب دارید؟»