مقدمات سفر روحانی به ژاپن در حال انجام است

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به وین سفر کرده بود، به شبکه ان. اچ. کی ژاپن گفت: تمهیدات لازم برای تعیین تاریخ سفر رئیس‌جمهوری انجام شده است و امیدوارم به زودی در این زمینه تصمیم‌گیری شود. وی با بیان اینکه ژاپن شریک اقتصادی و ارائه دهنده فناوری به ایران است، ابراز امیدواری کرد که سفر احتمالی رئیس جمهوری اسلامی ایران در اواخر این ماه به ژاپن، به تقویت روابط اقتصادی کمک کند. وی همچنین نسبت به احتمال صادرات مجدد نفت به ژاپن در آینده ابراز امیدواری کرد. گفتنی است، سید عباس عراقچی دوشنبه گذشته در سفری دو روزه به توکیو، با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ژاپن دیدار کرده بود.

    

ثبت نام قالیباف با چاشنی حمله به روحانی

محمدباقر قالیباف، دیروز در آخرین ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم با حضور در وزارت کشور اعلام کاندیداتوری کرد. وی در عین حال طی سخنانی به مناسبت روز دانشجو و با اشاره به گرانی بنزین، با بیان اینکه پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود، گفت: این اصل حرف ما با آقای روحانی است. این که ایشان کشور را متوقف کرده است. این همه ظرفیت و توان داخلی را رها کرده و چشم امیدش به مذاکره است. این یعنی تمنای از بیگانه، این یعنی توزیع فقر که منجر به فساد و تبعیض می‌شود. این یعنی حکومت ۴ درصدی‌ها بر مردم و تعطیل کردن کارخانه‌ها و دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی به سفارش شده‌ها.

    

عارف:

مردم اصرار داشتند، اما کاندیدا نمی‌شوم

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ضمن تشریح دلایلش برای عدم کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم گفت: در چند روز اخیر مردم و جوانان اصرار داشتند که در انتخابات ثبت نام کنم اما احساس می‌کنم که خارج از مجلس بهتر می‌توانم کمک کنم. وی افزود: از تمامی نخبگان، جوانان و خانم‌ها درخواست می‌کنم که در مجلس ثبت نام کنند تا شاهد مجلس پویاتر و کیفی تر باشیم. بنده هم در بیرون از مجلس در حد وسع کمک خواهم کرد.

    

بیش از 11هزار متقاضی نمایندگی

ایسنا نوشت: آخرین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که هنوز چهره‌ شاخصی که در دوره آینده مجلس بتواند ریاست آن را عهده دار شود ثبت نام نکرده است. بنا بر آخرین اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور تا ظهر دیروز، ۱۱هزار و ۴۰۸ نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند که یازده درصد زن و ۸۹ درصد مرد هستند.

    

مجمع هزینه رد پالرمو را قبول می‌کند

به گزارش ایسنا، حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وضعیت پالرمو در مجمع تشخیص، گفت: مسئولین نتوانستند اعضای مجمع را قانع کنند که عضویت ما در پالرمو دستاورد دارد و اشکالی در اقتصاد ما ایجاد نمی کند. وی در پاسخ به اینکه آیا مجمع هزینه رد پالرمو را قبول می‌کند، اظهار کرد: چرا نکند؛ مجمع استدلال‌های روشن خود را دارد. مظفر همچنین به ماموریتی که مجمع به وزارت خارجه داده اشاره کرد و افزود: وزارت خارجه و مسئولان دولتی با اروپا صحبت کنند بگویند ایران مسیری را طی کرده، شما هم قدم‌هایی بردارید تا فضا اگر مثبت شد بتواند زمینه رأی‌گیری درباره پالرمو فراهم شود.

    

رئیس جمهور ۱۶ آذر امسال در دانشگاه حاضر نشد

فارس نوشت: براساس رسم نانوشته گرامیداشت مراسم روز دانشجو، هر ساله رئیس‌جمهور وقت در روز ۱۶ آذر که به عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شده است به یک دانشگاه می‌رود و در بین دانشجویان حاضر می‌شود. اما پیگیری‌ها تا آخرین روز‌های باقی مانده تا ۱۶ آذر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حاکی از این بود که وزارت علوم از رئیس‌جمهور برای حضور در یک دانشگاه در ۱۶ آذر دعوت کرده است، اما ظاهرا برنامه رئیس‌جمهور نهایی نشد و در این برنامه شرکت نکرد.