عراقچی: 

دست‌های پنهان در اختلافات ایرانی -عربی نقش دارند

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد دست‌های پنهانی در اختلافات میان تهران و کشورهای خلیج فارس نقش دارند. وی که با شبکه روسیا الیوم گفتگو می‌کرد، افزود: تهران از کشورهای منطقه انتظار دارد که ابتکار ایران در رابطه با حمایت از کشتیرانی در خلیج فارس  را بررسی و نظر خود در این رابطه را به ما اعلام کنند. واکنش اماراتی‌ها به ابتکار(صلح هرمز) بهتر بود؛ در سطح سیاسی سفرهای متقابلی انجام شد و به باور ما میان ایران و امارات تفاهم بیشتری وجود دارد. 

    

ظریف: 

همسایگان و همکاری منطقه‌ای اولویت ماست

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در آنتالیا به‌سر می‌برد، با اشاره به برگزاری نشست وزیران خارجه اکو در ترکیه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «از حضور در ترکیه و بیست و چهارمین نشست وزارتی سازمان همکاری‌های اقتصادی خرسندم. در راستای سیاست خارجی ایران مبنی بر اولویت همیشگی همسایگان، همکاری منطقه‌ای همواره یک اولویت خواهد بود. امیدواریم همسایگان جنوبی ما هم بتوانند پذیرای این همکاری باشند.»

    

مبدا و هدف پهپاد سرنگون شده در ماهشهر هنوز مشخص نیست

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از مرکز شهید زرهرن نزاجا، در خصوص انهدام یک فروند پهپاد مهاجم در روز جمعه توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر گفت: هنوز تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌های‌مان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهپاد را مشخص کنیم، اما آنچه تاکنون قطعی است این است که این پهپاد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.

    

توضیحات سردار جعفری درباره بازداشت زم

سردار عزیر جعفری، فرمانده سابق سپاه درباره دستگیری مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز توضیح داد: این اقدام، از حدود یک سال پیش در دستور کار ما قرار گرفته بود. یکی دو بار هم تا پای کار رفته بودیم که این اقدام انجام شود اما حادثه یا مشکلی پیش می آمد و فرصت نبود که این کار درست انجام شود که الحمدلله این بار انجام شد و این واقعا یکی از ابعاد قدرت سپاه است.

    

ایران به زودی تکلیف برجام را مشخص می‌کند

به گزارش خانه ملت، جواد کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح گام چهارم کاهش تعهدات برجام، گفت: گام چهارم می‌بایست آخرین گام کاهش تعهدات برجام ایران باشد، زیرا به جز دو موضوعی که تکلیف آن مشخص نشده مابقی تعهدات ایران لغو شده است. در هر حال ایران به زودی پرونده برجام را می‌بندد. وی افزود: ما به تعهدات عام که همه اعضای آژانس انرژی اتمی اجرا می‌کند پایبند می‌مانیم اما پروتکل الحاقی که ایران را ملزم کرده قبل از هر اقدامی باید از آژانس مجوز دریافت کرد را باید کنار گذاشت به ویژه اینکه ایران داوطلبانه آن را اجرا می‌کند.

    

علی لاریجانی کاندیدای مجلس نمی‌شود

ایلنا نوشت: طبق شنیده‌ها از یک منبع موثق، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، اخیرا در جمع برخی از فعالان سیاسی نزدیک به خود در شهر قم اعلام کرده که دیگر کاندیدای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی نمی‌شود و تا کنون هرچه در توان داشته برای کشور به کار گرفته است. البته اصولگرایان از مدت‌ها قبل تصمیم به عبور از لاریجانی گرفته بودند و در همین راستا بود که لیست انتخاباتی اصولگرایان قم برای انتخابات مجلس بسته شد و نفراتی چون احمد امیرآبادی، مجتبی ذوالنور و علیرضا زاکانی در آن قرار گرفتند.