عیادت رهبر انقلاب از آیت‌الله مکارم شیرازی 

رهبر انقلاب صبح دیروز در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله مکارم شیرازی عیادت کردند. به گزارش ایلنا، رهبر انقلاب اسلامی در این عیادت، در جریان روند درمان ایشان قرار گرفتند و گفتند: وجود جنابعالی برای مردم و حوزه‌های علمیه بسیار با برکت است و از خداوند متعال سلامتی و عافیت کامل شما را مسألت می‌کنیم.

    

سپاه پاسداران از دستگیری «روح‌الله زم» خبر داد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از گرفتار شدن «روح الله زم» سرشبکه سایت «آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه و پیچیده توسط سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد. در بیانیه سپاه پاسداران، بر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه تاکید شده است.

    

دستگیری دو تیم تروریستی در خوزستان 

وزیر اطلاعات گفت: دو تیم تروریستی که قصد انجام عملیات خرابکاری در ایام اربعین را داشتند در خوزستان دستگیر شدند.  به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی افزود: از دستگیرشدگان تعداد ۵۰ قبضه اسلحه جنگی کشف و خنثی‌سازی شد.

    

سفر پوتین به عربستان با محوریت ایران و سوریه

رئیس‌جمهور روسیه دیروز به عربستان سفر کرد. به گزارش دویچه وله، ایران و سوریه محور اصلی دیدار ولادیمیر پوتین و ملک سلمان است. کارشناسان معتقدند در این سفر پوتین در مورد ایران و سوریه و همچنین حملات ترکیه به خاک سوریه بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

    

مشاور نخست‌وزیر ژاپن فردا به ایران می‌آید

مشاور نخست‌وزیر ژاپن روز چهارشنبه برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان به تهران سفر خواهد کرد. به گزارش ایلنا، این سفر پس از آن انجام می‌شود که روز گذشته نیز شاهد حضور عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در تهران برای میانجیگری و تلاش برای کاهش تنش‌ها بودیم و نخست‌وزیر ژاپن نیز پیش‌تر در همین راستا به کشورمان سفر کرده بود. 

    

طرح استیضاح وزیر نیرو به هیئت رئیسه مجلس رفت

یک نماینده مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر نیرو به هیئت رئیسه مجلس خبر داد. به گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی در حاشیه جلسه علنی صبح دیروز مجلس در جمع خبرنگاران از طرح استیضاح اردکانیان وزیر نیرو در ۲۰ محور خبر داد و گفت: این استیضاح تقدیم هیات رئیسه شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۹ نماینده این طرح استیضاح را امضا کرده‌اند.

    

نام، سوابق و احکام قضات برکنار شده اعلام شود

مشاور رئیس جمهور خواستار اعلام نام و سوابق و احکام قضات برکنار شده از سوی قوه قضائیه شد. به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به اعلام دادستان کل کشور در خصوص برکناری ۵ قاضی فاسد نوشت: نام و سوابق و احکام این ناقاضیان برکنار شده را اعلام کنی. اجازه ندهید این افراد به دنبال وکالت بروند. احکامی را که این ناقاضیان صادر کرده‌اند مجددا بررسی کنید واجازه دهید تا زمان مشخصی مردم امکان شکایت و درخواست رسیدگی به تخلفات دیگر این ناقاضیان را داشته‌ باشند.

    

«عارف» رئیس فراکسیون امید ماند

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید برای سال آخر مجلس دهم ابقا شدند، گفت: «محمدرضا عارف» برای بار چهارم ریاست فراکسیون امید را برعهده گرفت. به گفته «قاسم میرزایی نیکو»؛ محمدرضا تابش،  عبدالکریم حسین زاده،  مصطفی کواکبیان،  محمد فیضی،  رضا انصاری،  الیاس حضرتی،  غلامرضا تاجگردون و سیده فاطمه سعیدی به عنوان اعضای دیگر هیات رئیسه فراکسیون امید انتخاب شدند.