سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از حضور ظریف در اجلاس گروه هفت خبر داد.

به گزارش ایلنا در حالی‌که خبرگزاری فرانسه از فرود یک فروند هواپیمای ایرانی در شهر «بیاریتز» فرانسه، محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت خبر داده بود، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تایید این خبر در توئیتر خود نوشت:

به دعوت لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهور ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.

در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

سید عباس موسوی در گفت‌وگویی با رسانه ملی در خصوص سفر ظریف به شهر محل برگزاری نشست گروه ۷ تصریح کرد: آقای ظریف در راستای اجرای تعهدات برجامی اروپا و اعضای ۱+۴ و همچنین ابتکاری که بین روسای جمهور ایران و فرانسه در جریان است یکشنبه به دعوت وزیر خارجه فرانسه به شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس جی ۷ رفت تا جزئیات این طرح مجدد بررسی شود.

وی افزود: آقای ظریف پس از توقف کوتاه در شهر بیاریتز، یکشنبه شب مجدد به تهران بازمی‌گردد تا در راس هیئتی سیاسی عازم پکن شود.

واکنش ترامپ به حضور ظریف در محل اجلاس گروه ۷

ترامپ در پاسخ به خبرنگاران در مورد حضور ظریف در بیاریتز فرانسه گفت:‌ «نظری ندارم». به گزارش ایلنا به نقل از تلگراف، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به خبرنگاران در مورد حضور ظریف در بیاریتز فرانسه گفت:‌ «نظری ندارم.»

گفت‌و‌گوی وزرای خارجه ایران و فرانسه

عصر دیروز خبرگزاری‌های غربی در خبری فوری از آغاز گفت وگوی محمد جواد ظریف و ژان ایو لودریان وزرای خارجه ایران و فرانسه خبر دادند.

بنابر این گزارش ها، یک مقام کاخ الیزه روز یکشنبه با بیان این مطلب که برنامه‌ای برای دیدار میان وزیر خارجه ایران و مقامات آمریکایی وجود ندارد، از انجام گفت‌و‌گوهای وزرای خارجه ایران و فرانسه خبر داد.

این مقام الیزه محور گفت‌و‌گوهای ظریف و لودریان را تلاش برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا اعلام کرد.

یک خبرنگار بی بی سی نیز نوشت: جالب است که وزیر خارجه ایران در بیاریتز مکان اجلاس سران گروه ۷ حضور دارد. در شگفتم که ترامپ چه فکری در این باره خواهد کرد.

یک مقام کاخ الیزه هم اعلام کرد،‌ ظریف در هیچ یک از نشست های گروه ۷ شرکت نخواهد کرد و فقط با لودریان دیدار می‌کند.