دستگیری یک زن داعشی  در مرز بازرگان

یک زن عضو گروه تروریستی داعش در بدو ورود به کشور با تیزبینی و هوشیاری مأموران پلیس گذرنامه مرز بازرگان دستگیر شد. 

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا، با تیزبینی و کنترل امنیتی پلیس گذرنامه مرز بازرگان کلیه ترددهای مرزی با دقت رصد شده و اجازه نفوذ به اعضای گروهک‌های تروریستی و وابستگانشان داده نخواهد شد.

    


یادآوری ظریف به سه شریک اروپایی ایران در برجام

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات سفیر فرانسه در آمریکا و محدودیت ایران در غنی‌سازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «یادآوری برای سه شریک اروپایی ما در برجام؛ طبق NPT، برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل هیچ منعی برای غنی‌سازی ایران وجود ندارد؛ نه اکنون، نه در سال ۲۰۲۵ و نه پس از آن. برای شرکای اروپایی، خواندن سندی که آن را امضا کردند و قول دادند از آن دفاع کنند، می‌تواند مفید باشد.» 

سفیر فرانسه در آمریکا اخیرا گفته است: در صورت عدم پایبندی ایران به یک برنامه غیرنظامی برای فعالیت‌های هسته‌ای پس از برجام، ممکن است باز تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال شود. 

    


آیت‌الله مصباح:

اطاعت از ولی‌فقیه مانند اطاعت از ائمه معصومین واجب است

آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همان‌گونه که بعد از پیامبر (ص) اطاعت از ائمه‌ واجب است، زمانی که امام معصوم غائب است نیز ولی‌فقیه واجب الاطاعه است. هر چند که ولی‌فقیه معصوم نیست و ممکن است بین هزاران تصمیم، اشتباهی نیز بکند اما همان طور که به حکم عقل اطاعت از فرمانده واجب است، اطاعت از ولی فقیه نیز واجب است. ممکن است فرمانده نیز تصمیمی اشتباه بگیرد، اما این مسئله دلیل بر ترک اطاعت از فرمانده نیست؛ وگرنه تفرقه ایجاد می‌شود و قدرتی باقی نمی‌ماند. ولی آیا همه ما و همه مسئولان، این امر را باور دارند و طبق آن عمل می‌کنند؟

    


مصوبه عجیب مجلس؛

رسانه‌ها نمی‌توانند علیه نامزدهای انتخاباتی مطلب منتشر کنند!

نمایندگان مجلس در ماده ۳۷ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مصوب کردند که درج آگهی یا مطلب علیه نامزد‌های انتخاباتی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزد‌ها توسط رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب، الکترونیکی و سایر شبکه‌های مجازی ممنوع است. 

در این صورت ضمن معرفی مرتکب به مراجع مربوط نامزد‌ها حق دارند پاسخ خود را به رسانه مربوط اعلام کند و رسانه موجود طبق قوانین و مقررات مربوط موظف به چاپ یا نشر فوری آن حداکثر آن ظرف مدت ۲۴ ساعت و قبل از اتمام زمان تبلیغات انتخابات می‌باشد.