وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که توافق هسته‌ای ایران به پایان رسیده و برخلاف وعده‌ای که به مردم آمریکا داده شده بود، برجام همه راه‌های دستیابی ایران به بمب اتم را مسدود نکرده است.

به گزارش ایلنا، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در صفحه شخصی توئیتر خود مدعی شد:«کاری که جان کری درباره تعامل با نظام ایران، بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان، انجام داد، ناشایست، بی‌سابقه و ناسازگار با سیاست خارجی ایالات متحده بود توافق هسته‌ای شکست خورده است. رهایش کنید.»

وی مدعی شد: «برجام تمام راه‌های ایران برای ساخت سلاح اتمی را مسدود نکرد، این درست برعکس چیزی است که به مردم آمریکا قالب شد.»

روزهای گذشته سیاست خارجی آمریکا عرصه جدال لفظی میان مقامات کنونی و سابق این کشور بر سر دیدار جان کری با وزیر خارجه کشورمان بود.

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، روز چهارشنبه  (21 شهریور 1397) در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفته بود که پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ‌سفید، سه یا چهار بار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دیدار کرده است.

کری در این مصاحبه گفت: «برای حفظ برجام، سه یا چهار بار با ظریف در نروژ و مونیخ و مکان‌های دیگر دیدار کردم.»

دونالد ترامپ در واکنش به این اظهارات در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: «جان کری دیدارهای غیرقانونی با رژیم بسیار متخاصم ایران داشته است و این اقدام تنها می‌تواند برای تضعیف کارهای بزرگ ما و به زیان مردم آمریکا باشد. او به آنها گفته است تا رفتن دولت ترامپ صبر کنید! آیا او بر اساس «قانون ثبت نام عوامل خارجی» فعالیت خود را ثبت کرده است؟»

پل منافورت به مدت سه ماه رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ بوده و در ژوئن سال ۲۰۱۶ در یک نشست با روس‌ها شرکت داشته است. در این نشست که محور تحقیقات مرتبط با دخالت روس‌ها در انتخابات آمریکاست، طرف روسی پیشنهاد کرده بود اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون رقیب دموکرات ترامپ ارائه کنند.

این نشست اکنون در کانون بررسی رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا قرار دارد.