ماحصل دو روز تلاش  برای استیضاح روحانی

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به بهانه‌های برخی از نمایندگان برای عدم امضای طرح استیضاح رئیس جمهور اظهار کرد: «دو روز تلاش کردیم تنها ۱۸ نفر امضا کردند ولی بیش از ۸۰ نفر به من وعده کردند که امضا می‌کنند. این نمایندگان به من می‌گویند «آقای ذوالنور دل ما با شماست، اما امضا نمی‌کنیم چون مشکل پیدا می‌کنیم؛ ولی اگر رئیس‌جمهور را به مجلس کشاندید به استیضاح رأی مثبت می‌دهیم.»

    


طعنه سنگین به قالیباف

به‌دنبال مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های اخیر محمدباقر قالیباف که طی چند روز اخیر به جنجال تبدیل شده، محمدمهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در حساب توییتری خود نوشت: «آقای قالیباف، این روزها در سخنرانیها و مصاحبه ها بدجوری خودش را حیف و میل می کند! او حواسش نیست که ممکن است در انتخابات۱۴۰۰ یکبار دیگر هم به یک نامزد زینت‌الانتخابات احتیاج داشته باشیم ما اصولگراها؟!»

    


وضعیت جسمی آیت‌الله مومن بحرانی است

فرزند آیت الله مومن در گفت وگو با شفقنا، در مورد آخرین وضعیت جسمانی آیت‌الله مومن اظهار کرد: «وضعیت آیت الله مؤمن از چهارشنبه گذشته بحرانی شد و تا به این لحظه تغییری در وضعیت ایشان رخ نداده است. کادر پزشکی تمام سعی خود را برای درمان انجام می‌دهند و در مورد بهبود یا عدم بهبود هیچ نظر قطعی را مطرح نمی‌کنند و تنها عنوان کردند که وضعیت ایشان بحرانی است.» 

    


آیت الله موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز استعفا کرد

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، روز گذشته با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، گزارشی از وضعیت جسمانی خود ارائه و از سمت «امامت جمعه اهواز» استعفا داد. وی در «خطبه‌های نماز جمعه 26 بهمن ماه اهواز» از «احتمال کناره‌گیری از سمت امامت جمعه به دلیل ضعف قوای جسمی» سخن به میان آورده بود. در روزهای گذشته سفر آیت‌الله موسوی جزایری به انگلیس حاشیه‌ساز شده بود.

    


شکایت خاتمی از کریمی‌قدوسی

جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار از شکایت رئیس دولت اصلاحات از عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خبر داد و گفت: رئیس دولت اصلاحات از جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات به علت توهین و افترا شکایت کرده است و این موضوع در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود. دادستان تهران نیزعلیه غلامرضا حیدری و پروانه سلحشوری شکایت کرده است که این شکایت به دلیل نطق میان دستور آن‌ها اعلام شده است.

    


ظریف در پکن:

ایران مهمترین رابطه راهبردی را در جهان با چین دارد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود که در مهمانسرای دولتی پکن برگزار شد، با اشاره به اهمیت روابط چین و ایران تاکید کرد: ایران مهمترین رابطه راهبردی را در جهان با چین دارد. چین از کشورهای مهم برای ایران است و در سیاست خارجی ایران نقش بالایی دارد. وی با اشاره به اینکه به همراه رئیس مجلس و یک هیات بلند پایه به پکن سفر کرده است، تصریح کرد: این سفر شروع تازه‌ای در روابط دو کشور است و نگاه راهبردی تهران به چین را نشان می‌دهد.

    


شریعتمداری:

هزینه تغییر «مکینتاش» را  از کجا بیاوریم؟!

کیهان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره استفاده شریعتمداری از کامپیوتر گرانقیمت آمریکایی، از قول وی نوشت: «سیستم کامپیوتری کیهان از ۴۰ و چند سال قبل یعنی قبل از انقلاب «آی‌بی‌ام» و «مکینتاش» بوده است و هرچه ما افزوده‌ایم از سیستم‌های دیگر است ولی تغییر سیستم اصلی که صفحه‌بندی و چاپ با آن انجام می‌شود مستلزم هزینه‌های فراوان است یعنی اگر ما می‌خواستیم آن را تغییر بدهیم حداقل باید دو سه میلیارد هزینه کنیم.   از کجا این هزینه را بیاوریم؟»