رئیس دفتر رئیس‌‎جمهوری گفت: مقام معظم رهبری پاسخ نامه وزرا درباره FATF را دادند و متاسفم برای رسانه‌ها که اختلاف بین کابینه دولت و دفتر رهبر انقلاب را مطرح کردند. مطلب رهبری رهنمودی بود که برای ما بسیار مفید است.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در این مورد تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ارتباط وزرا با دفتر مقام معظم رهبری یک روال معمولی است. برخی وزرا در نامه‌ای که دو هفته قبل به دفتر مقام معظم رهبری فرستادند موضوع چهار لایحه را مطرح کردند. در این نامه گزارشی از جمع‌بندی در جلسات بود که خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد. وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از وقت ما صرف لایحه جامع انتخابات شده است، گفت: ما موضوع لایحه‌ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است را بررسی کردیم. ما در شرایطی که در تحریم قرار داریم نباید با تصویب نکردن این لوایح خود تحریمی کنیم.

تشکیل وزارت بازرگانی  با قید دو فوریت

وی با اشاره به حضور وزیر کشاورزی در دولت و طرح موضوع قاچاق دام، ادامه داد: با توجه به تحریمی که وجود دارد و التهاباتی که درجامعه است در دولت مباحثی مطرح و مقرر شد با توجه به نیاز کشور، که بیش از هر زمانی کشورهای معاند فضای تبلیغاتی ایجاد کردند، مردم یک نماینده در دولت برای کنترل قیمت‌ها داشته باشند. واعظی با بیان اینکه در گذشته وزیر بازرگانی نقش نماینده مردم در دولت را برای کنترل قیمت‌ها ایفا می‌کرد، گفت: در حال حاضر به ایجاد مجدد وزارت بازرگانی نیاز است و با قید دو فوریت مقرر شد که وزارت بازرگانی تشکیل شود.

بر اساس نظر مخالفان برجام  عمل نمی‌کنیم

واعظی در خصوص اظهارات اخیر جان بولتون که گفته اطلاعاتی که ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌دهد اشتباه است، گفت: مخالفت و دشمنی آقای بولتون چه الان و چه زمانی که سمتی هم نداشت با دولت، ملت و حکومت ایران علنی بوده است و الان که مسئولیت گرفته می‌خواهد از هر ابزاری استفاده کند.

وی با اشاره به مخالفت برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی کشور با برجام گفت: این مساله چیز جدیدی نیست. از زمانی که برجام تصویب شد در داخل کشور عده‌ای مخالف بودند. الان هم همان‌ها مخالف هستند مهم این است که ما بر اساس نظر آنها عمل نمی‌کنیم. مهم برای ما مراجع رسمی کشور و نظر مقام معظم رهبری است. ما مراجعی داریم که دولت خود را با آن مراجع تنظیم می‌کند.