سخنگوی شورای امنیت ملی:

روند کاهش تعهدات برجامی ایران مستمرا گزارش می‌شود

به گزارش ایرنا کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی نوشت: همزمان با انتشار بیانیه شورای عالی امنیت ملی، ریاست محترم جمهوری عنوان نمودند تا بازگشت وضعیت فروش نفت و مبادلات بانکی ایران به شرایط قبل از خروج آمریکا از برجام، گامهای پی در پی و مرحله به مرحله با توقف تعهدات برجامی مطابق بیانیه شورای عالی امنیت ملی ادامه خواهد یافت و مستمرا گزارش خواهد شد.

    

کنایه کرباسچی به عارف:

برخی حتی یک فوت هم در میکروفن خود نکرده‌اند

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران از حذف مطهری از هیأت ریسه مجلس به عنوان اشتباه مشترک امید و مستقلین یاد کرد و گفت: رویکردی که فراکسیون امید روز یکشنبه در پیش گرفت، رویکرد درستی نبود و دوستانی که این شیوه را برنامه‌ریزی کردند یا بینش درستی از ترکیب مجلس و ترکیب سیاسی در مجلس ندارند یا انگیزه‌های دیگری را دنبال می‌کنند که عمدتا شخصی است. به نظر می‌رسد برخی از افرادی که در جریان اصلاح‌طلبی هستند، پیشتازی آقای مطهری در شرایطی که خودشان همیشه ساکت بودند تا جایی که به برخی از آن‌ها گفته شده بود تا به حال در این مدت نمایندگی یک فوت هم در این میکروفن خود نکرده‌اید را به ضرر خود می‌دیدند. 

    

واکنش ظریف به اظهارات اخیر ترامپ در توکیو

وزیر امور خارجه کشورمان، به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ژاپن واکنش نشان داد. محمدجواد ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای مدتها پیش با صدور فتوایی در منع تسلیحات هسته‌ای، اعلام کردند که ما به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستیم. تروریسم اقتصادیِ «تیم ب» به مردم ایران آسیب می‌رساند و در منطقه تنش ایجاد می‌کند. اقدامات و نه حرف‌های دونالد ترامپ نشان خواهد داد که هدف وی هم همین است یا خیر!»

    

تلویزیون دولتی ژاپن:

«شینزو آبه» اواخر خرداد به ایران سفر می‌کند 

تلویزیون دولتی ژاپن اعلام کرد مقامات دولت این کشور در حال فراهم کردن مقدمات سفر ماه آینده «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران هستند. آنطور که تلویزیون ژاپن مدعی شده است مقامات ژاپنی تمهیدات نهایی برای دیدار آبه با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران در اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد) را آغاز کرده‌اند. بعد از سفر تاکئو فوکودا، نخست وزیر پیشین ژاپن، به ایران در سال ۱۹۷۸ کمی قبل از انقلاب اسلامی، آبه اولین نخست وزیر ژاپن خواهد بود که از تهران دیدار خواهد کرد.

    

یک زن ایرانی نماینده پارلمان بلژیک شد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دریا صفایی، نامزد ایرانی انتخابات پارلمانی بلژیک توانست به پارلمان این کشور راه پیدا کند. وی با انتشار پیامی در توییتر خود اعلام کرد که توانسته است با بیش از ۱۷ هزار رای به پارلمان راه یابد. دریا صفایی به عنوان نامزد حزب راستگرای «اِن‌ف‌ِآ» و از استان برابانت فلاندر در انتخابات شرکت کرده بود و توانست بالاترین رأی را کسب کند و به پارلمان وارد شود.

    

تکذیب کاهش یا افزایش استان‌های کشور

در پی انتشار برخی اخبار و ادعاها مبنی بر تشکیل استان‌های جدید در کشور، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر با رد این اخبار، به ایسنا گفت: طبیعی است که در حوزه تقسیمات کشوری، تقاضاها و درخواست‌هایی مبنی بر تبدیل یا ارتقای تقسیماتی برخی بخش‌ها و شهرها وجود دارد که رسیدگی به آنها طبق قانون تقسیمات کشوری و با در نظر گرفتن مختصات و ویژگی‌های فنی و تخصصی، در مراحل مختلف رسیدگی است، ولی کاهش یا افزایش استان‌های کشور مقوله متفاوتی است و در شرایط کنونی، وزارت کشور هیچ برنامه‌ای برای تقسیمات کشوری در سطح کاهش یا افزایش استان‌ها ندارد.