تمام دنیا روابط نزدیک رئیس‌جمهوری و سپاه را بدانند

محمود واعظی درباره رابطه دولت و سپاه به خبرآنلاین گفت: روابط دولت با سپاه، روابط خوب و بسیار نزدیک است. در این یک‌سال و نیمی که من رئیس دفتر رئیس جمهور هستم، آقای رئیس‌جمهور جلسات متعددی با فرماندهان مختلف سپاه داشت. رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: صحبت‌های رئیس‌جمهور در دولت، روز هسته‌ای و جاهای دیگر، اعتقادشان در مورد سپاه است. الان هم که فرصت آن است تا تمام دنیا به ویژه آمریکا دیدگاه ایشان را نسبت به سپاه بدانند، صریح‌تر عمل می‌کنند.

    


ظریف به نیویورک می‌رود

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست مجمع عمومی با عنوان گرامیداشت روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح به نیویورک سفر می‌کند. این نشست اصلی‌ترین برنامه محمدجواد ظریف در این سفر است. مجید تخت روانچی سفیر جدید و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز همزمان با سفر وزیر امور خارجه عازم محل ماموریت خود می‌شود. پیش‌بینی می‌شود وزیر خارجه در مدت زمان حضور خود در نیویورک چند مصاحبه مطبوعاتی و سخنرانی در اندیشکده‌های مستقل در برنامه خود داشته باشد.

    


آخرین وضعیت استان سیل‌زده خوزستان

قاسم ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان به ایسنا گفت: در استان خوزستان دو رودخانه کرخه و کارون مدت طولانی است که طغیان کرده است. اکنون در قسمت بالادست کارون و سمت اهواز وضعیت به ثبات رسیده و شرایط تحت کنترل است اما اوج طغیان به شادگان رسیده است. در خصوص رودخانه کرخه نیز چند روزی است که شرایط به ثبات رسیده و آب کنترل شده است. از نظر اسکان نیز مردم چندین روستا که به زیر آب رفتند در مدارس و سالن‌های ورزشی مستقر شدند و امکانات لازم نیز از سوی هلال احمر و مواکب راه‌اندازی شده و مؤسسات خیریه در حال تأمین است.

    


ایران عملیات تروریستی در سریلانکا را محکوم کرد

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عملیات تروریستی یکشنبه، اول اردیبهشت در کلمبو پایتخت سریلانکا به ویژه حمله به کلیساها در روز عید پاک که صدها کشته و مجروح بر جای گذاشت را به شدت محکوم و با خانواده قربانیان این جنایات و دولت و ملت سریلانکا عمیقاً ابراز همدردی کرد. موسوی خاطرنشان کرد: جنایت امروز بار دیگر نشان داد پدیده نفرت‌انگیز تروریسم به معضلی جهانی، فارغ از هرگونه مرز و نژاد و ملت و مذهب تبدیل شده که جز با اراده پولادین همه کشورها و استفاده از همه ظرفیت‌ها، بدون برخوردهای دوگانه با آن قابل ریشه‌کن شدن نیست.

    


رقابتی برای شبیه‌سازی شورای نگهبان

به گزارش پژوهشکده شورای نگهبان، دور اول رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و با حضور تیم‌های شرکت کننده، اساتید راهنما، سه عضو حقوقدان شورای نگهبان و هیأت داوری برگزار شد. در این دور از رقابت ۵۰ تیم دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در زمان ۹۰ دقیقه‌ای همانند شورای نگهبان تشکیل جلسه داده و اقدام به بررسی مصوبات و استفساریه‌های از پیش طراحی شده توسط کارگروه محتوایی مسابقات کردند. دور دوم از رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان، در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

    


ارتش به صورت گسترده از پهباد رزمی استفاده می‌کند

 امیر سرتیپ دوم شهرام حسن‌نژاد، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های یگان پهپادی نیروی زمینی از نظر برخورداری از پرنده‌ها بالا رفته است، گفت: در سال 98 پهپاد های رزمی و انتحاری را جذب می کنیم تا در حوزه‌های تهاجمی نیروی زمینی را پشتیبانی کنند. وی ادامه داد: در این سال گردان‌های پهپادی نیروی زمینی ارتش از طیف گسترده‌ای از سامانه‌های انتحاری و رزمی در سراسر کشور بهره‌برداری خواهند کرد.