ظریف امروز به کویت می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد که محمد جواد ظریف در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای، امروز، شنبه به کویت سفر خواهد کرد. سید عباس موسوی با اعلام این خبر گفت: وزیر امور خارجه در این سفر یک روزه با همتای کویتی و سایر مقامات آن کشور درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد. ظریف پس از پایان مذاکرات روز یکشنبه کویت را به مقصد ایران ترک خواهد کرد. وی پس از بازگشت از کویت، عصر یکشنبه در صدر هیئتی سیاسی برای دیدار و گفتگو با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فنلاند عازم هلسینکی، پایتخت این کشور می‌شود. وی سپس برای دیدار با مقامات کشورهای سوئد و نروژ، به استکهلم و اسلو سفر خواهد کرد.

    

‌آمادگی لهستان برای تامین امنیت تنگه هرمز!

لهستان اعلام کرده است که حاضر به مشارکت در ناوگان دریایی تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس است. ناوگانی که فرماندهی آن را ایالات متحده آمریکا برعهده دارد. یاجیک جاپوتوویچ (Jacek Czaputowicz)، وزیر امور خارجه لهستان به خبرنگار دویچه‌وله گفته است: «شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت ماند و ما به هر شکل ممکن از تلاش‌های آمریکا و بریتانیا برای تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس پشتیبانی می‌کنیم.»

    

عضو فراکسیون ولایی مجلس:

موضوع بازنگری قانون اساسی در مجلس کنار گذاشته شد

یکی از نمایندگان عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن بحث بررسی موضوع بازنگری در قانون اساسی، در نتیجه بیانات مقام معظم رهبری و رایزنی‌های انجام شده از سوی نمایندگان خبر داد. عزت‌الله یوسفیان ملا، پیرامون طرح موضوع تغییر قانون اساسی که در چند ماه گذشته به امضای 151 نفر از نمایندگان رسیده بود، به «انتخاب» گفت: «پیگیری این موضوع به طور کلی منتفی است و تا پایان کار مجلس دهم، هیچ‌گونه بحثی درمورد تغییر یا بازنگری در قانون اساسی مطرح نخواهد شد.»

    

هشدار «آشنا» درباره ظریف

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری، در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: «ظریف تا کنون در مواجهه با دروغ‌ها و تخریب‌های سازمان‌یافته به سکوت یا دفاع حداقلی اکتفا کرده‌ است. هشدار: او جز عزت برای ایران اسلامی نمی‌خواهد. کاری نکنید مجبور شود به جای دفاع صرف، به موانع داخلی تحقق سیاست خارجی عزت‌مند هم  حمله کند. بدانید او در هنگام حمله چندان هم ظریف نیست.»

    

خطر ظهور رادیکال‌ها زیر سایه جریان سوم

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت: ناامیدی مردم از دو جناح سیاسی سنتی ممکن است پیامدهای نامناسبی برای کشور داشته باشد. یعنی اگر حتی مردم در یک انتخابات گرایش بیشتری به هر یک از دو جناح اصلاح‌طلب یا اصولگرا داشته باشند و یک طرف در مسند قدرت قرار بگیرد بسیار بهتر از آن است که افرادی که هیچ‌گونه هویت شفاف سیاسی و ملی ندارند پا به عرصه بگذارند. در درون چنین جریانی به ‌طور طبیعی افراد رادیکال رشد خواهند کرد. حتی ممکن است این جریان بخواهد خود را در انتخابات ریاست جمهوری محک بزنند تا بتوانند با موج‌سواری بر نارضایتی‌های عمومی آرایی به سبد خود بریزند.

    

امام جمعه اسالم: 

مسئله زن بودن وزیر، گربه‌رقصانی جدید انتخاباتی است

حجت‌الاسلام باقری، امام جمعه اسالم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گیلان گفت: این روزها خبرهایی به گوش می‌رسد که برای تصدی وزارت آموزش و پرورش گزینه وزیر زن هم مطرح است. البته با وزارت زنان مخالفتی نداریم اما مسئله زن بودن وزیر، گربه رقصانی جدید انتخاباتی و قرتی‌بازی است. واقعا همه مشکلات آموزش و پرورش تمام شده که دولت بحث مرد یا زن بودن وزیر را مطرح کند؟ وی به مدارس طبیعت اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش چه کار می‌کند که مدارسی به نام طبیعت بدون دریافت مجوز پنج سال است که فعالیت دارند و ۷۰ شعبه در کشور راه‌اندازی کرده‌اند.