عمران خان به ایران و عربستان سفر می‌کند

به گزارش ایلنا به نقل از اِی‌آر‌وای نیوز، بنابر اعلام منابع آگاه عمران‌خان نخست وزیر پاکستان احتمالاً در روزهای آینده، پس از پایان سفر سه روزه خود به چین، به عربستان سعودی و ایران سفر خواهد کرد. منابع دیپلماتیک گفتند سفر نخست وزیر پاکستان به ایران پس از پیشنهاد ترامپ به او برای میانجی‌گری برای کاهش تنش در خاورمیانه اهمیت زیادی دارد. نخست وزیر پاکستان، پس از بازگشت از چین، رایزنی‌های خود را برای سفرهای بعدی آغاز می‌کند. این منابع آگاه افزودند که تاریخ سفر وی به عربستان سعودی و ایران پس از انجام این رایزنی‌ها مشخص خواهد شد.

       

اتهامات تازه پمپئو درباره «آدریان دریا»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتر خود ادعا کرد: نفتکش آدریان‌دریا نفت خود را  به سوریه تحویل داده  است. ایران به انگلستان و مسئولان جبل الطارق دروغ گفته است. این نفت تروریستی در جنگ‌های اسد و اقدامات بدخواهانه ایران سرمایه‌گذاری می‌شود. وی در ادامه مدعی شد: اروپا باید این اقدام را محکوم کند و ایران را در خصوص اقدامات خود پاسخگو کند.

    

روایتی از پخش فیلم اعترافات همسر سعید امامی

حسین انصاری‌راد، نماینده مجالس اول، پنجم و رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم، در گفتگویی با ایرنا درباره طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات از صدا و سیما گفته است: در دوران مجلس ششم، همسر سعید امامی آمد و گفت تحت شکنجه آن حرف‌های کذایی را زده و اقاریر او به هیچ وجه منطبق بر واقعیت نبوده است. این فیلم را در یکی از راهروهای مجلس پخش کردند و خود من سه بار آن را دیدم. یادم است وقتی فیلم به یک جای خاص می‌رسید مغزم دیگر تحمل نمی‌کرد و نمی‌توانستم از شدت ناراحتی، ادامه آن را ببینم. او ادامه داده: اعتراف در قانون جمهوری اسلامی و شرع شرایطی مثل انجام اعتراف در حضور قاضی و بدون اکراه بودن دارد که بدون آن پذیرفته نیست. 

    

مجلس یکشنبه و دوشنبه آینده دوشیفته می‌شود 

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس درباره جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی به ایلنا گفت: بر اساس تصمیم هیأت رئیسه، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و دوشنبه به صورت دو شیفت برگزار خواهد شد تا نمایندگان بتوانند به مراسم عزاداری و پیاده‌روی اربعین برسند. وی خاطرنشان کرد: دوشنبه صبح هم وزیر کشور در صحن مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان حاضر خواهد شد.

    

آمادگی برای همکاری با تاجیکستان در مقابله با تروریسم

سفیر ایران در تاجیکستان آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربه و همکاری با تاجیکستان در مقابله با تهدیدات تروریستی به ویژه داعش اعلام کرد. به گزارش ایسنا، محمد تقی صابری در کنفرانسی که تحت عنوان «اجرای نظریه سیاست خارجی جمهوری تاجیکستان در شرایط جهانی: چشم‌انداز و راهکارهای سازگاری آن با نظام بین الملل» گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ ثبات و امنیت در تاجیکستان است و آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربه و همکاری با تاجیکستان در مقابله با تهدیدات تروریستی به ویژه داعش اعلام کرد.