«علی لاریجانی» کاندیدای مجلس یازدهم نمی‌شود

رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم اعلام کرد که برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت‌نام نمی کند. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که بعد از ظهر دیروز به قم سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران در خصوص حضور در انتخابات مجلس گفت: علیرغم حضور ۳ دوره‌ای در مجلس به عنوان نماینده مردم قم، برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات دوره آینده مجلس شورای اسلامی ندارم.

    

احمدی‌نژاد و قالیباف در بسیاری موارد با هم مشترکند

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که «آیا دیدار چندی پیش قالیباف و احمدی‌نژاد با هم جنبه انتخاباتی داشته است؟» گفت: بالاخره در بسیاری مطالب این‌ها با هم مشترک هستند. بسیاری از مطالبشان مشترک است. آقای احمدی‌نژاد روی مدیریت جهادی تاکید دارد آقای قالیباف هم روی مدیریت جهادی تاکید دارد؛ یعنی این‌ها اصول مشترک دارند. امیرحسنخانی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما چقدر امکان دارد خود قالیباف در انتخابات شرکت نکند؟»، نیز گفت: هنوز ۵۰-۵۰ است. قالیباف هنوز جایی اعلام نکرده که حتما می‌آیم. هنوز به این نتیجه نرسیده که حتما بیاید و حضور پیدا کند.

    

 عراقچی در پکن:

برجام وضعیت مناسبی ندارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: برجام در وضعیت مناسبی قرار ندارد. سید عباس عراقچی که به پکن سفر کرده است هدف اصلی از سفر خود به چین را ادامه گفت‌وگو و رایزنی بین دو کشور در مورد برجام عنوان کرد و گفت: به دلیل این‌که طرف‌های مقابل در برجام بعد از خروج آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده‌اند اکنون این توافق در وضعیت مناسبی قرار ندارد و ایران نیز از منافع برجام آنچنان که باید برخوردار نیست.

    

 برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در آب‌های اقیانوس هند طی ماه آتی خبر داد. به گزارش ایسنا، امیر دریادار حسین خانزادی دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای این نیرو گفت: توافقات و طرح‌ریزی برگزاری این رزمایش طی ماه گذشته با مقامات دریایی سه کشور انجام شد. وی گفت: هدف از برگزاری این رزمایش دستیابی به امنیت جمعی و کمک به تحکیم امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند است که امروز شاهد اتفافاتی از قبیل دزدی دریایی است.

    

اعلام موجودیت ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب اسلامی قم

ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب اسلامی قم (ابنای قم) اعلام موجودیت کرد. در اطلاعیه‌ای که از سوی هیات اجرایی این ائتلاف منتشر شده، هدف از این ائتلاف؛ تلاش برای تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ایجاد یک وحدت حداکثری و حقیقی بین تمام نیروهای انقلابی در استان قم اعلام شده است.

    

پایان رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد

قاضی پرونده دیروز پس از برگزاری دومین جلسه از دور دوم رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد. قاضی کشکولی وجود ابهامات احتمالی در این پرونده را رد کرد و گفت: اینکه پرونده ابهام دارد در حد ادعا است. در این جلسه آخرین دفاعیات نجفی و وکلای وی اخذ شد و کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی اظهارات خود را بیان کردند. نماینده دادستان نیز خواستار اشد مجازات برای متهم شد.

    

اعطای یک سمت جدید به سرلشگر صفوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، با موافقت و ابراز خرسندی مقام معظم رهبری درخصوص انتصاب سردار سرلشگر پاسدار «سیدیحیی رحیم صفوی»  به ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سرلشکر صفوی با حفظ سمت در مسئولیت دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، عهده‌دار ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شد.