قیمت دیه 270 میلیون تومان شد

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا در حاشیه جلسه مسئولان عالی دستگاه قضایی گفت: در جلسه امروز مقرر گردید که دیه یک مرد مسلمان در سال جدید ۲۷۰ میلیون تومان برای ماه‌های غیرحرام باشد که البته به طور طبیعی یک سوم همین مبلغ برای ماه‌های حرام به این مبلغ اضافه می‌شود؛ یعنی در ماه‌های حرام ۹۰ میلیون بر این ۲۷۰ میلیون تومان افزوده می‌گردد. 

    


معرفی رئیس جدید قوه قضائیه در دو سه روز آینده

آیت‌الله محمدصادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه از نامه‌اش به رهبری برای اعلام زودتر از موعد رئیس جدید دستگاه قضا خبر داد و بیان کرد: برای اینکه در انجام مسئولیت‌ها و وظایف بنده در قوه قضائیه، مجمع تشخیص و شورای نگهبان خللی پیش نیاید این تقاضا را از محضر ایشان تقاضا کردم. ایشان مثل لطف همیشگی‌شان این موضوع را پذیرفتند و حسب خبر و گزارشی که به بنده دادند، ان‌شاءالله در دو سه روز آینده هم مسئله ابلاغ رسمی ریاست جدید انجام خواهد شد.

    


مجازات شلاق سعید مرتضوی بخشیده شد

مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع تعدادی از کارگران تأمین اجتماعی از بخشیده شدن مجازات شلاق سعید مرتضوی خبر داد و به ایسنا گفت: «کل محکومیت ایشان همین ۶۵ یا ۷۰ ضربه شلاق بوده که با این اوصاف با توجه به عفو مقام معظم رهبری از بابت تأمین اجتماعی محکومیت دیگری ندارند.» مرتضوی که در حال حاضر به دلیل محکومیت در پرونده کهریزک به اتهام معاونت در قتل در حبس به سر می‌برد. در پرونده تامین اجتماعی به اتهام تصرف غیر قانونی در اموال دولتی به شلاق محکوم شده بود.

    


ادغام بانک‌های نظامی، سپرده‌گذاران نگران نباشند

سید حسن حسینی شاهرودی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه بانک مرکزی درباره ادغام بانک‌های نظامی، گفت: این اقدام به منظور پیشگیری از اتفاقی که برای برخی از موسسات مالی و اعتباری افتاد، انجام می‌شود. این ادغام در راستای ساماندهی وضعیت سرمایه بانک‌ها و کاهش هزینه‌های بانکی با کاهش تعداد شعب انجام می‌شود و جای نگرانی برای سپرده‌گذاران وجود ندارد.

    


مردم نگران قیمت بنزین نباشند

کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت تصمیم‌گیری برای بنزین به فارس گفت: هیچ اتفاقی برای بنزین در سال 97 نخواهد افتاد. مجلس برای سال آینده هم درباره بنزین هیچ تصمیمی نگرفته و اگر قرار باشد تصمیمی هم گرفته شود باید دولت یا شورای عالی اقتصادی قوا آن را اتخاذ کنند. شورای هماهنگی قوا این اختیارات را دارند که در این خصوص تصمیم بگیرند و آنها هم تصمیمی نگرفته‌اند لذا کسی نگرانی نداشته باشد.

    


حضور هیأت عالی‌رتبه اروپایی در ایران به زودی

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری دیروز از گفت: در آینده‌ای نزدیک میزبان هیأتی از اتحادیه اروپا که در زمینه سازوکار ویژه مالی (ساحات) مسئولیت دارند، خواهیم بود. در جریان این سفر کارشناسان دو طرف درباره گام‌های عملیاتی شدن این سازو کار و نهایی کردن آن گفت وگو خواهند کرد. اینکه بگوییم این ساز و کار، اقدام مشخصی انجام می‌دهد، هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم، شاید با آمدن هیأت اروپایی بتوانیم گام‌های بلندتری در این خصوص برداریم. 

    


سردار سلیمانی در فهرست 10 متفکر برتر دفاعی- سیاسی جهان

به گزارش ایلنا مجله فارن پالسی در گزارش سالانه خود در مقاله‌ای به عنوان معرفی متفکران برتر جهانی در عرصه‌های مختلف، از سردار سلیمانی به عنوان  یکی از ۱۰چهره و متفکر برتر در عرصه دفاعی و سیاسی نام برد. درگزارش این نشریه ضمن تمجید از سردار سلیمانی آمده است: اثرانگشت و رد حضور این سردار ایرانی در کشورهایی که ایران در آنها فعالیت و نفوذ دارد، دیده می‌شود. این حضور از یمن و عراق گرفته تا سوریه وجود دارد.