رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور تاکید کرده است اجرا نشدن قانون، مصوبات و آیین‌نامه‌ها پس از خصوصی‌سازی مخابرات، موجب ضرر و زیان، سردرگمی و دلسردی کارکنان مخابرات شده است.

به گزارش ایلنا، «رضا پایست» نماینده عالی جامعه کارگری مخابرات ایران در نامه به رئیس‌جمهور به مصوبه ۸ اسفند ماه سال ۸۵ هیآت وزیران درباره چارچوب واگذاری شرکت مخابرات به بخش غیردولتی اشاره و اجرا نشدن این مصوبه به ویژه بند ششم آن که اشعار می‌دارد کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران واگذار شده در قبال کارکنان اعم از حقوق، مزایا، بیمه، بازنشستگی و سایر تعهدات کماکان محفوظ و در تعهد شرکت واگذار شده است، را از دلایل زمینه‌ساز نارضایتی کارکنان مخابرات ذکر کرده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات استان آذربایجان شرقی به آیین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال ۸۹ مخابرات ایران اشاره کرده که طی ابلاغ مدیرعامل و رئیس مجمع صاحبان سهام شرکتهای مخابرات به اجرا درآمد و به‌رغم اجرای گام به گام تا پایان سال۹۱ متاسفانه پس از آن سال به سال به طور غیرقانونی اجرای بندهایی از آن متوقف و از این بابت در زمینه‌های رفاهی، مدارک تحصیلی، ارتقائات قانونی، سختی کار و... ضرر و زیان عمده‌ای به کارکنان وارد شده است.

پایست، تطبیق نشدن به‌روز پرسنل مخابرات با طرح طبقه‌بندی مشاغل شرکت مخابرات ایران را باعث تشدید ضرر و زیان کارکنان مخابرات دانسته و تاکید کرده اجرا نشدن آیین‌نامه مصوب استخدامی در حالی اتفاق افتاده که واحدهای بازرسی و حقوقی مخابرات طی نامه‌هایی در تاریخ‌های ۳۰مهر ۹۲ و ۲۳ اسفندسال ۹۳ لزوم اجرای آیین‌نامه و مفاد آن را به مدیرعامل شرکت اعلام کرده‌اند.

نماینده صنفی کارکنان مخابرات در ادامه نامه به رئیس جمهور نوشته است: اینک با اعلام پایبندی مدیرعامل فعلی به آیین‌نامه، بخش رفاهیات از ابتدای سال ۹۷ به اجرا گذاشته شده است ولی مطالبات همکاران از این مورد از سال‌های ۹۲ تا ۹۷ و همچنین سایر موارد مذکور در این بند (بند دو) مغفول مانده است.

رئیس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری، اجرا نشدن بند دال ماده ۲۱ قانون خدمات مدیریت کشوری مبنی بر تغییر صندوق بازنشستگی کشوری به تامین اجتماعی را از دیگر مطالبات کارکنان مخابرات ذکر کرده که با شکایت‌های متعدد کارکنان و بازنشستگان مخابرات منجر به صدور رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری شده که مورد بی‌توجهی قرار گرفته که با گذشت بیش از یک سال به اجرا درنیامده است.

اجرا نشدن قانون جامع ایثارگران، تبدیل وضعیت نشدن کارکنان قراردادی به استخدام دائم، اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری از دیگر دلایل نارضایتی گسترده کارکنان مخابرات ذکر شده که از سوی پایست به رئیس‌جمهور عنوان شده است.