نشست اعضای تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان فارس با مدیران تأمین اجتماعی استان با طرح پیشنهادها و انتقادهایی همراه بود.

به گزارش روابط عمومی تأمین اجتماعی فارس، در این نشست که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، یکی از این پیشنهادها را دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس مطرح کرد که طبق آن باید کارگران و کارفرمایان در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی سهیم شوند.

علی راستگو در این باره گفت: تأمین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و کارفرمایی است که ماهانه ۳۰درصد حقوق خود را به این سازمان می‌پردازند و باید خود در مدیریت این سازمان دخیل باشند. وی با انتقاد از آنچه دخالت بی‌مورد برخی مسئولان در امور کارگری و تأمین اجتماعی خواند، اظهار داشت: رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی و اتخاذ تصمیم توسط صاحبان اصلی این صندوق می‌تواند بسیاری از مشکلات تأمین اجتماعی راه حل کند. وی با اشاره به بدهی ۲۲۰هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی افزود: اگر امروز قسط یک کارگر عقب بیافتد سر ماه اول دیرکرد را حساب می‌کنند اما بیش از ۳۰سال است تأمین اجتماعی از دولت مطالبه دارد و حتی توان دریافت اصل پول را ندارد در حالی که اگر آن زمان که ما ۶۰ میلیارد تومان از دولت طلب داشتیم به ما داده بود در زمینه‌های متنوعی سرمایه‌گذاری می‌کردیم.

راستگو، پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را خواستار شد و افزود: لازم است این وعده در سطح عالی پیگیری شود که از خواسته‌های به‌حق بازنشستگان است.

زنگ خطر را باید جدی گرفت

مهرزداد مویدی، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس نیز در این جلسه گفت: وضعیت خوب درمان تأمین اجتماعی به دلیل مدیریت صحیح و بهینه‌ای است که در آن وجود دارد اما عدم سیاست‌گذاری در سطح ملی و بی‌تدبیری در برخی کارکردهای دولتی از گذشته تاکنون باعث شده که به منافع بیمه‌شدگان که حق‌الناس است، لطمه وارد شود.