چرا حالا یاد مهندسی انتخابات افتادید!

کشتی همچنان روزهای پرالتهاب پیش از انتخاباتش را می‌گذراند. ورزش اول کشور و از امیدهای مدال‌آوری ایران در کاروان المپیک ژاپن، به جای اینکه در آرامش منتظر رییس باشد، شاهد جنگی است که اهالی این رشته بر سر رییس شدن راه‌ انداخته‌اند. از زمانی که امیررضا خادم پس از اعلام چند باره تمایل نداشتن برای کرسی ریاست کشتی، نه‌تنها در روز نخست بلکه در اولین ساعت‌های آغاز ثبت‌نام خود را کاندیدا کرد، جرقه‌های این جنگ زده شد. تا جایی که حتی صدای محمد بنا و چند نفر دیگر هم در آمد و خواهان پایان این نبرد که بیشتر در فضای مجازی بود، شدند. به نظر می‌رسد چیزی که الان در کشتی مهم است نه خود این رشته بلکه تصاحبش است. موضوعی که با شائبه‌های مهندسی انتخابات که هر روز هم پررنگ‌تر می‌شود، قوت بیشتری گرفت. در این میان امید نوروزی که قید بازگشت به تیم ملی را زد، نگران آن چیزی است که در انتظار کشتی است. در همین راستا او در صفحه اینستاگرام خود در متنی به امیررضا خادم که عنوان کرده بود نگران مهندسی انتخابات است، تاخت:«مصاحبه امیر آقای خادم را درباره ترس از مهندسی انتخابات کشتی را خواندم و الان هنوز در شوک هستم! امیر خان شما غیر از این است که به پشتوانه برادرتان وارد انتخابات شدید؟ چطور تا هفته قبل که از سرپرست، دبیر و ارمان برگزاری مجمع همه رفقای‌تان بودند، انتخابات مهندسی نداشت و حالا که آدم‌های بی طرف آمدند نگران مهندسی انتخابات شدید؟ چرا چون دیگر بنی‌تمیم و لایق انتخابات برگزار نمی‌کنند؟ از چه می‌ترسید؟ اعضای مجمع که همان‌ها هستند. تا ماه قبل که معاون وزیر ورزش بودید و به عنوان معاون وزیر به همه استان‌ها و هیات‌های استانی کشتی می‌رفتید شائبه‌ای نبود؟ در همه این نزدیک به یک دهه همه جفایی که در سوزاندن سال‌های طلایی کشتی امثال حمید سوریان، تقوی، من و خیلی‌های دیگر که می‌شناسید و راندن این همه از مدال‌داران نامی از اطراف کشتی رخ داد، مهندسی قهرمان زدایی از کشتی فقط برای دیده شدن چند نفر خاص نبود امیرخان عزیز؟ کمی دیر یادتان نیفتاده دلواپس کشتی شوید؟»

    

سقوط قهرمان با کارشکنی انگلیس‌ها

مسابقات تکواندو قهرمانی جهان 2019 در منچستر با قهرمانی کره جنوبی و دوازدهمی ایران به پایان رسید. این در حالی است که تیم ایران از پنج ماه پیش خود را برای حضور در این رویداد بزرگ آماده کرده بود اما قبل از اعزام دچار شوک بزرگی شد. سفارت کشور میزبان با کارشکنی در صدور ویزای تکواندوکاران ایران باعث شد تا تیم ملی به صورت ناقص و طی چهار مرحله به این رویداد اعزام شده و میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی نیز شرکت در این رقابت مهم را از دست دادند. ملی‌پوشان تکواندو کشورمان که برای فتح سکوی قهرمانی و دفاع از عنوان 22 ساله خود عازم این رقابت‌ها شده بودند، به دلیل بازی تلخ انگلیس موفق به کسب سکو نشدند. البته منتقدان تکواندو این مشکل را برای چنین نتیجه ضعیفی نمی‌پذیرند و از ضعف فدراسیون و مربیگری تیم ملی صحبت می‌کنند. تیم ملی تکواندو ایران در طول ۲۲ سال اخیر همیشه یک پای سکوی قهرمانی مسابقات جهانی بوده اما سقوط عجیبی داشت که بخشی از آن را می‌توان به حواشی اعزام و میزبانی ربط داد و بخش دیگر را به گردن ضعف فدراسیون و کادر فنی انداخت.

    

باز هم آتش‌سوزی  در باشگاه انقلاب

کمتر از یک سال از حادثه آتش‎سوزی در مجموعه ورزشی انقلاب که منجر به مرگ سه کارگر شد، می‎گذرد که این مجموعه قدیمی و پر رفت و آمد با یک حریق دیگر مواجه شده است. این بار آتش‌سوزی در محلی نزدیک به استخر چهار فصل مجموعه ورزشی انقلاب و در جریان بازسازی سالن همایش‌های این مجموعه رخ داد. گویا در حین ایزوگام سقف این سالن، آتش‌سوزی رخ داد و به خاطر آن سه اصله درخت دچار حریق شدند. این برای چندمین بار طی سال‌های گذشته است که مجموعه ورزشی انقلاب دچار حریق می‌شود.